5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialOpel Insignia 2.0 160CP EcoFlex. Limuzina Eco

Opel Insignia 2.0 160CP EcoFlex. Limuzina Eco

Vectra A sau B sunt nume care vor ramane in sufletul multora dintre romani datorita modului extraordinar in care te simteai rasfatat atunci cand te urcai la volan, la un pret decent. Insignia vrea sa faca uitata dezamagirea numita Vectra C si sa recucereasca fanii Opel. A reusit?

Design 9/10

Opel a pornit la drum cu un nume nou, cu alura premium si pretentii pe masura. Insignia a reusit sa convinga in scurt timp nu doar presa (care i-a acordat titlul de Masina anului in Europa lui 2009), ci si cumparatorii, fiind un model care sta foarte bine in vanzari intr-un an altminteri dezastruos.

Doar uitati-va la cum arata si veti intelege. Toate greselile lui Vectra C au fost corectate. Avem linii fluide, un calandru de vis, o linie laterala marcata de forma de lama de pe usi si un spate superb. Da, as fi vrut niste faruri chiar mai cutezatoare, insa chiar si asa noul Insignia este la ani lumina de fosta Vectra. Iar in realitate masina arata chiar mai bine decat in poze.

Performante 8/10

Insignia EcoFlex are o motorizare diesel de 160 de cai putere, care beneficiaza de toate tehnologiile Opel pentru reducerea emisiilor de CO2 si a consumului de carburant. Din aceasta cauza, te-ai astepta ca performantele dinamice sa fie si ele in zona cuminteniei verzi.

Lucrurile, din fericire, nu stau chiar asa. OK, cele 9.5 secunde necesare pentru a prinde 100km/h cu plecare de pe loc nu sunt ceva fenomenal, mai ales cand vorbim de cei 160CP ai masinii. Si asta din cauza ca masina are peste 1.5 tone la gol. Insa cuplul maxim de 380Nm disponibil integral intre 1.750 rpm si 2.500 rpm, precum si etajarea scurta a primelor doua trepte de viteza ii ofera soferului rezerve suficiente de putere pentru a face depasirile rapid, fara stress.

In oras esti ajutat de directia cu reactie rapida, care iti invarte masina mai usor decat te-ai astepta de la cei 4.83 metri lungime sau de la ampatamentul de 2.73 metri. Tehnologia FlexRide, pe de alta parte, iti adapteaza raspunsul trenului de rulare si a directiei la stilul de condus ales. Pe sosea te poti distra apasand pe butonul Sport, care iti rigidizeaza suspensiile si iti permite sa beneficiezi de o directie mai ferma. Pe autostrada insa vei lasa masina in modul Tour, pentru ca sentimentul general de cruiser al masinii nu iti va da ghes sa iti faci de cap.

Nu am apreciat la fel de mult retrovizoarele laterale scoase parca dintr-o cutie de jucarii, atat de mici sunt, penalizand vizibilitatea. Insa in rest, sub raportul sigurantei la volan, Insignia sta excelent: cinci stele la EuroNCAP, airbaguri pentru sofer si pasager fata, airbaguri laterale fata si spate si airbaguri tip cortina, ESP si ABS in standard, precum si faruri adaptive in optiune.

Ce am apreciat cel mai mult a fost senzatia de eleganta pe care ti-o ofera Insignia la drum lung. La un pret de 25.000 euro in standard si cu un consum mediu de sub 4%, Insignia EcoFlex chiar stie sa imbine stilul necesar in clasa medie cu un stil de viata mai economic. Te simti rasfatat si in deplina siguranta, indiferent de viteza cu care rulezi.

Interior 7/10

Habitaclul are materiale de buna calitate, fara a excela insa pentru acest nivel de pret, un minus regasit din pacate la majoritatea automobilelor actuale din clasa medie. In schimb, insonorizarea bine realizata iti permite sa remarci sistemul audio DVD 800 care include atat un ecran color de 7 inch, cat si 7 difuzoare si conexiuni USB si Bluetooth, cuplat fiind cu comenzi pe volan. De auzit, se aude excelent.

Consola centrala nu este chiar un exemplu de ergonomie, multitudinea de butoane necesitand adaptare, insa consola suplimentara de control situata intre scaunele din fata este o noutate de salutat.

Soferul isi gaseste cu ceva eforturi pozitia corecta de condus. Odata fixata el va beneficia totusi de o foarte buna sustinere laterala si lombara. In spate trei adulti stau confortabil, desi e bine sa nu fie prea inalti caci vor lovi cu capul in tavan. Spatiul pentru coate, genunchi si picioare este insa mai mult decat satisfacator. Aceeasi remarca si pentru spatiile generoase de stocare (portbagajul are 500 de litri), pe placul unei familii.

Concluzie 8/10

Noul Opel Insignia se apropie foarte mult de ceea ce ar trebui sa fie realmente o masina din clasa D, atat ca filozofie a interiorului si a tinutei de drum, cat si a confortului. In plus, are personalitate, se vede ca inginerii Opel au depus eforturi pentru a fi originali si a nu copia Passatul, asa cum s-au agitat altii.

Are si minusuri care nu ar trebui sa existe, mai ales in nivelurile de dotare de intrare in gama. Este preferabil totusi sa va orientati catre nivelurile superioare de dotari, singurele care ii permit Insigniei sa concureze de la egal la egal cu mult mai galonatii veri teutoni dar chiar si cu concurenta franceza. Daca iesiti din buget, puteti oricand sa va orientati spre un Astra de noua generatie, ideea de baza fiind sa luati o masina mai bine dotata in acelasi pret.

 

sursa: www.drive-test.ro

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Mircea Geoană se retrage din politică: Cred că trebuie să îţi pui ghetele în cui, într-un anumit moment

Geoană a subliniat că votul exprimat reflectă o "furie" împotriva sistemului actual de partide Candidatul independent la alegerile prezidențiale, Mircea Geoană, a reacționat duminică seară...

Cipru face pași către o eventuală aderare la NATO: detalii discutate cu președintele SUA și liderii Alianței

Președintele Republicii Cipru, Nikos Christodoulides, a prezentat un plan detaliat privind o posibilă viitoare aderare la NATO în cadrul unei întâlniri cu președintele american...

UE și China nu au ajuns la un acord privind tarifele pentru vehiculele electrice

Discuțiile dintre Uniunea Europeană și China privind tarifele pentru vehiculele electrice (EV) chinezești continuă, dar nu s-a ajuns la un acord, au declarat oficiali...
Ultima oră
Pe aceeași temă