Noul Volvo S60 putea fi cantecul de lebada al suedezilor, insa din fericire acestia au de ce sa fie fericiti, caci noul Volvo S60 arata impecabil, exact asa cum trebuie sa fie o masina destinata clientelei premium.
De la calandrul cu forme trapezoidale si capota cu nervuri accentuate la stopurile spate indraznete, noul S60 arata ca poate si ca are cu ce sa se lupte in competitia cu Audi si Mercedes.
Suedezii s-au straduit sa-l faca sa semene cu un coupe, fapt care ii confera o silueta foarte placuta, insa ar putea afecta spatiul pentru cap rezervat pasagerilor din spate. In schimb, spatiul pentru genunchi este mai mare cu 30 mm decat la precedenta generatie iar spatiul pentru bagaje este cu 107 mm mai larg.
Sunt mai multe inovatii tehnologice care se constituie in tot atatea atuuri pentru noul S60. Masina ofera un sasiu Dynamic, care asigura o sportivitate sporita si performante sporite in viraje. Evident, se poate comanda ultima generatie de sasiu activ FOUR-C Adaptive, pentru a impaca toate gusturile.
Siguranta este in continuare pe primul loc, asadar avem caracteristici precum Advanced Stability Control, Corner Traction Control (foloseste cuplul pentru a imbunatati traiectoria in curbe) si Pedestrian Detection System, care detecteaza pietonii de pe carosabil, avertizeaza soferul si apoi franeaza pentru a opri masina daca soferul nu reactioneaza, la viteze de sub 35km/h. Masina se va opri singura si in traficul aglomerat la viteze mici pentru a preveni tamponarile.
La interior regasim consola centrala 'plutitoare' precum si un asortiment de gadgeturi de ultima generatie, printre care se remarca sistemul de infotainment cu tehnologie MultEQ, specifica sistemelor home-theater profesionale. Cel mai avansat pachet audio, Premium Sound, ofera un amplificator 5x130W cu Dolby Digital in combinatie cu Dolby Pro Logic II Surround si 12 incinte acustice.
Ca motorizari pe benzina avem in primul rand celebrul T6 de 3.0 litri si sase cilindri, care dezvolta 300CP si 440Nm, prinzand suta in 6.5 secunde pentru o viteza maxima de 250km/h. Acesta vine cuplat cu transmisia Geartronic in sase trepte si cu AWD in standard.
Mai este oferit si un 2.0 T (GTDi) de 2 litri in patru cilindri, care dezvolta 200 CP si 300 Nm. Acesta prinde suta in 7.7 secunde daca e cuplat cu transmisia manuala si in 8.2 secunde in combinatie cu cutia automata. Viteza maxima este de 235/230 km/h, iar consumul este de 7.9 litri/100km.
Pe motorina sunt propuse un D5 de 2.4 litri cu cinci cilindri in linie, care dezvolta 200 CP si un cuplu de 420Nm, precum si un D3 de 2.0 litri si 160CP/400Nm. D5-ul prinde suta in 7.8 secunde si consuma doar 5.9 litri/100km, iar noul dezvoltat D3 are nevoie de 9.2 secunde pentru a atinge 100km/h, prinde maxim 220km/h dar consuma doar 5.2 l/100km.
Ambele turbodieseluri sunt disponibile atat cu transmisia manuala in sase trepte cat si cu cea automata in sase trepte. D5 poate primi si tractiune integrala AWD.
Vor urma si alte motorizari, dintre care amintim un T5 de 240 CP/320 Nm scosi din 2 litri si un 1.6 D DRIVe ecologic care dezvolta 113CP si 270Nm dar va consuma sub 4.3 litri/100km.
Preturile vor fi anuntate in aceasta primavara, dupa lansarea masinii de catre Volvo la Salonul Auto de la Geneva.
Sursa: www.drive-test.ro