17.6 C
București
vineri, 4 octombrie 2024
AcasăSpecialClass-One Romanian Grand Prix, editia premierelor

Class-One Romanian Grand Prix, editia premierelor

» Cea mai importanta competitie sportiva gazduita de Romania are loc in acest week-end pe lacul Siutghiol din statiunea Mamaia.
» Class-One Romanian Grand Prix este echivalentul Formulei 1 pe apa, ambarcatiunile participante fiind capabile sa atinga viteze de peste 250 km/h.

De trei ani, la finele lunii august Mamaia devine centrul de atractie pentru amatorii de sport din Romania si nu numai. Aici se desfasoara una dintre cele mai prestigioase competitii motorizate din lume, Class-One. Echivalentul Formulei 1 pe apa, intrecerea aduna la start cele mai puternice barci, aceste fiind capabile sa atinga viteze ametitoare chiar si pentru uscat.
Editia de anul acesta a Class-One Romanian Grand Prix este una a premierelor. Pentru prima oara, la Constanta a venit o ambarcatiune noua. Este vorba de Maritimo Australia, un bolid pilotat de Tom Barry Cotter si Pal Virik Nilsen. Cei doi vor lupta pentru prima pozitie cu mult mai cunoscutele echipe ale Victory Team sau Welmax 90 (fosta Jotun 90, castigatoarea de anul trecut). Formatul competitiei de anul acesta ofera sanse si barcilor mai putin rapide. Foresti & Suardi, Roscioli Hotels 8, Veneta Marina au si ele sanse la victorie datorita fiabilitatii lor. Acestea nu au reusit sa castige pana acum, dar la Mamaia, cele doua curse fac din competitie una de anduranta, iar acest lucru le este in avantaj. Datorita organizarii de la precedentele doua editii, oficialii Class-One au decis ca anul acesta, pe lacul Siutghiol sa se dispute nu una, ci doua curse. Astfel, echipele care vor forta in cursa de sambata (ora 15.00) sunt in pericol de a nu avea materialul de concurs in cea mai buna forma pentru intrecerea de duminica (ora 15.00), ceea ce lasa loc de sperante pentru outsideri.

seicul a ramas acasa
La startul editiei de anul acesta nu se va alinia cel mai celebru personaj participant la precedentele doua editii. seicul Hassan bin Jabor a avut probleme mecanice la precedentele doua curse din calendarul competitional, iar acestea l-au determinat sa declare forfait pentru Class-One Romanian Grand Prix. Principala motivatie a liderului echipei Spirit of Qatar a fost aceea ca nu doreste sa fie doar prezent pentru ca, in conditiile in care nu are o barca suficient de buna pentru a castiga, nu are rost sa concureze. Lipsa seicului nu inseamna insa mai putin spectacol. Intrarea in cursa a celor de la Maritimo Australia umple golul lasat de Spirit of Qatar iar la start vom avea tot opt barci participante.
Toate aceste minuni tehnologice vor face "o cursa" si pe strazile orasului Constanta. Vineri, de la ora 18.00, barcile vor fi urcate in camioanele de transport si vor face deja traditionala parada.

Program
Doua curse
In ceea ce priveste programul competitional, acesta se intinde pe trei zile. Vineri este ziua antrenamentelor oficiale care reprezinta ultima sansa pentru echipe de a-si regla ambarcatiunile pentru cele doua curse. Sambata are loc sesiunea de calificari (ora 11.00), iar de la ora 15.00 se va da startul in prima cursa a Romanian Grad Prix. Duminica dimineata mai este programata o sesiune de antrenamente, iar la ora 15.00 va avea loc a doua cursa. Pentru a umple spatiile goale dintre evolutiile barcilor, organizatorii au pus la punct si un spectacol aviatic. Este vorba de o demonstratie a unui elicopter. Acesta va participa totodata si la o cursa demonstrativa unde se va intrece cu una dintre barcile Class-One.

Garantie
Asigurat de Astra
ASTRA Asigurari este asiguratorul oficial al Class One Romanian Grand Prix pentru al treilea an consecutiv. ASTRA Asigurari este unul din jucatorii cei mai importanti din piata romaneasca de profil si, totodata, cea mai importanta companie de asigurari din Romania cu capital si actionariat preponderent autohtone. Compania este lider de piata in asigurari maritime si de aviatie, asigurator important pe segmentul auto, lider de piata la asigurari de cladiri/bunuri si jucator de traditie pe segmentul RCA. Rezultatele financiare obtinute de companie dupa semestrul 1 2009 arata o crestere a profitului la 6 luni, in suma de 5.389.008 RON, ca rezultat al continuarii trendului ascendent inregistrat in semestrul I 2009, cresterea volumului de prime brute subscrise cu 62%, cresterea cu 315% la asigurarile de cladiri si bunuri fata de semestrul I 2008 si o crestere de 69% pe segmentul auto Casco fata de semestrul 1 2008.

Cele mai citite

Acțiunile chinezești înregistrează cea mai mare creștere din 2008, stimulate de măsurile economice ale Beijingului

Acțiunile chinezești au înregistrat luni un avans spectaculos, marcând cea mai mare creștere din 2008, pe fondul optimismului că pachetul de stimulente economice și...

SUA dezaprobă decizia Israelului de a-l declara „persona non grata” pe secretarul general al ONU

Departamentul de Stat al SUA a criticat decizia Israelului de a-l declara „persona non grata” pe secretarul general al ONU. Decizia are legătură cu...

Românii au cheltuit aproximativ 1,2 miliarde de euro pe biletele de avion în sezonul estival din 2024

Aeroporturile din România au avut un flux de 7,9 milioane de pasageri în lunile de vară ale acestui an, conform datelor furnizate de Asociația...
Ultima oră
Pe aceeași temă