12.2 C
București
luni, 20 mai 2024
AcasăSpecialPatronii "microbuzului mortii", cercetati penal

Patronii “microbuzului mortii”, cercetati penal

Procurorii ieseni au declansat cercetarea penala a administratorilor firmei Valcris Trans SRL, Constantin Scantei si Ionel Dumitriu, pentru fals in acte, uz de fals si efectuare de transport rutier fara licenta. Firma Valcris Trans SRL este proprietara microbuzului implicat in accidentul feroviar de vineri de la Scanteia, in urma caruia au decedat 14 persoane, iar doua au fost ranite. Procurorii ii verifica pe cei doi patroni dupa ce un angajat al acestora a declarat ca pe contractul sau de munca, inregistrat pe numele sau, nu apare semnatura lui. Angajatul in cauza, sustin procurorii, este persoana care raspunde de transporturi in firma, iar fara acest salariat societatea nu putea primi autorizatie de la Autoritatea Rutiera Romana.
In plus, procurorul iesean Mihai Covalciuc a declarat, pentru NewsIn, ca firma Valcris Trans SRL nu avea licenta de transport pentru zona Scanteia. "In cazul efectuarii de transport rutier fara licenta, sanctiunile prevazute in Codul Penal sunt de la trei luni la doi ani. In ceea ce priveste falsul in acte, sanctiunea poate ajunge la cinci ani. La asemenea consecinte (ale accidentului – n.r.), nu cred ca exista un judecator care sa incline spre amenzi penale", a declarat Mihai Covalciuc. Directorul Inspectoratului Teritorial de Munca Iasi, Iulian Taraboanta, declara luni, pentru NewsIn, ca unul dintre administratorii firmei Valcris Trans SRL, Ionel Dumitriu, a sustinut ca a imprumutat microbuzul, in ziua accidentului, soferului. Cu toate acestea, inspectorii ITM sustin ca verificarile preliminare arata ca soferul Petru Apostu efectua curse de transport persoane de cel putin sapte luni. In cazul accidentului de la Scanteia, alte trei autoritati, Ministerul Transporturilor, Inspectoratul Teritorial de Munca Iasi si Autoritatea Rutiera Romana, au declansat anchete. Un raport preliminar al ARR, dat publicitatii luni, a aratat ca vinovat pentru producerea accidentului a fost soferul microbuzului.
In contextul accidentului de la Iasi, Ministerul Transporturilor vrea sa schimbe legislatia referitoare la regulile privind perioadele de conducere si odihna ale soferilor si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora. Astfel, firmele de transport ar putea plati amenzi intre 10.000 si 20.000 de lei daca soferul vehiculului depaseste perioada maxima zilnica de condus cu doua ore sau mai mult, in prezent contraventia fiind intre 2.000 si 2.500 de lei.
Noul regulament prevede clasificarea incalcarilor legislatiei in trei categorii, respectiv foarte grave, grave si minore, se arata intr-un proiect de ordonanta de Guvern, elaborat de MTI. Astfel, printre contraventiile considerate foarte grave se afla depasirea perioadei zilnice de conducere cu cel putin doua ore, a celei saptamanale cu peste 14 ore, nerespectarea perioadei minime de odihna zilnica cu doua ore si 30 de minute sau a celei saptamanale cu noua ore sau mai mult, care vor fi sanctionate cu amenzi intre 6.000 si 10.000 de lei, dar si deteriorarea voluntara a tahografului, pentru care amenda este intre 10.000 si 20.000 de lei.

Cele mai citite

Un iranian cu mandat de arestare în Emiratele Arabe Unite este protejat de …DIICOT

La ora actuală, serviciile de informații de la noi sunt în alertă pentru că un cetățean iranian care a escrocat băncile din Emiratele...

Președintele Iranului și ministrul de Externe sunt morți. Epava elicopterului a fost găsită

Președintele Iranului și ministrul de Externe al Iranului sunt morți, acest lucru fiind constatat oficial după ce a fost găsită epava elicopterului în care...

Minciuna care scoate Generația Z în stradă

Tămbălăul generației Z de la Tbilisi, capitala statului Georgia din Caucaz, e un caz-școală despre cum acționează serviciile secrete străine într-o țară cu democrație...
Ultima oră
Pe aceeași temă