6.5 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăSpecialTransportul, principala nemultumire a europenilor

Transportul, principala nemultumire a europenilor

In 2008, majoritatea reclamatiilor abordate de Centrele Europene ale Consumatorilor (ECC) s-au referit la: transport (33%), servicii de agrement (25%), hoteluri si restaurante (13%). In sectorul transporturilor, 80% din probleme se axau pe transportul aerian (intarzieri, anulari, probleme cu bagajele).

Domnul S., consumator roman, a rezervat de la o companie italiana un bilet pentru un zbor Bruxelles-Bucuresti. Dupa mai multe modificari ale datei de zbor, acesta a fost in cele din urma anulat. ECC Romania a transmis cazul catre ECC Italia, care a contactat operatorul de zbor. Compania a acceptat sa-i ramburseze consumatorului suma platita pentru zborul anulat si sa-i plateasca acestuia compensatia stabilita in lege. Retelele Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) se ocupa de peste 62.000 de legaturi cu consumatorii europeni care apeleaza la acestea pentru sfaturi sau ajutor in problemele ce afecteaza cumparaturile transfrontaliere, atat in persoana, cat si online. Comisia Europeana a publicat Raportul anual al ECC-Net pentru anul 2008, ce arata o crestere cu 22% a numarului de consumatori care apeleaza direct la ECC pentru ajutor.

 

Doamna G., consumatoare romana, a achizitionat de la un comerciant ungar un aparat de facut paine. Incercand produsul acasa, a observat ca acesta nu functioneaza la parametrii normali. Dupa mai multe incercari esuate de solutionare a problemei cu reprezentantul producatorului, s-a adresat ECC Romania. Cazul a fost trimis catre ECC Ungaria, care a contactat vanzatorul. In cele din urma, vanzatorul a facut o propunere acceptata de consumatoare. Astfel, consumatoarea a returnat produsul, primind in schimb un bon valoric avand aceeasi valoare cu a aparatului de facut paine, utilizabil in cadrul magazinului vanzatorului ungar.

Raportul a mai scos in evidenta faptul ca mai mult de jumatate din problemele raportate faceau referire la cumparaturile online. Unul dintre produsele muncii comune a ECC este "Howard" (pe www.eccromania.ro), Asistentul Cumparaturilor Online. Este un instrument web care ajuta cumparatorii online sa evite fraudele web, sa gaseasca comercianti web seriosi si sa primeasca sfaturi bune la cumparaturile online.

Serviciile oferite consumatorilor de catre ECC-Net se concentreaza asupra problemelor pe care acestia le intampina cu comerciantii atunci cand fac cumparaturi transfrontaliere, in persoana sau la distanta (in principal prin intermediul internetului):  sfatuiesc consumatorii cu privire la drepturile pe care le au atunci cand fac cumparaturi transfrontaliere;  asigura informatii atat despre normele de consum europene, cat si cele nationale;  ECC-ul contactat de consumator lucreaza cu centrul din tara de unde a fost achizitionat produsul sau serviciul;  majoritatea centrelor ajuta consumatorii sa ajunga la o solutie amiabila cu comerciantul etc.

Pentru mai multe informatii despre ECC, inclusiv pentru acces la centrul din Romania, puteti accesa: http://ec.europa.eu/consumers/redress_cons/index_en.htm

Valentina Grigore
Valentina Grigore
Valentina Grigore, sef departament Social
Cele mai citite

Andrei Ivan, pe cale de a pleca de la Craiova în iarna aceasta. Destinația posibilă și viitorul olteanului

Andrei Ivan ar putea părăsi Universitatea Craiova în această iarnă, iar Turcia ar putea deveni următoarea sa destinație, în ciuda unei perioade mai puțin...

Aterizare de urgență a unui avion al companiei Swiss ce zbura de la București la Zurich. Fumul a ajuns în cabină

Un avion al companiei aeriene elveţiene Swiss, care zbura între Bucureşti şi Zurich, a fost nevoit să aterizeze de urgenţă luni la Graz, în...

Spectacol cosmic: O sondă NASA va survola Soarele, în Ajun de Crăciun, la o distanță record

Această apropiere extraordinară de Soare face parte din misiunea sondei de a studia atmosfera solară Sonda spațială Parker, dezvoltată de NASA, atinge pe 24 decembrie,...
Ultima oră
Pe aceeași temă