18.1 C
București
miercuri, 23 octombrie 2024
AcasăSpecial22 kilometri de asfalt pe Autostrada Transilvania

22 kilometri de asfalt pe Autostrada Transilvania

Constructorul american al Autostrazii Transilvania a asfaltat primii 22 de kilometri. Deocamdata, nu este sigur daca tronsonul autostrazii din judetul Cluj va putea fi folosit, pentru ca lucrarile la cele doua noduri rutiere sunt blocate.

Constructorul american al Autostrazii Transilvania, compania Bechtel, a asfaltat mai mult de 20 kilometri din tronsonul de 42 kilometri pe care trebuie sa-l predea la finele anului catre Compania Nationala a Autostrazilor si Drumurilor Nationale din Romania. Lucrarile de asfaltare continua chiar in aceste zile. Managerul pentru comunicare al Bechtel, Bogdan Sgarcitu, spune ca "exista sanse foarte mari" ca tronsonul de autostrada dintre Gilau si Turda sa fie gata la sfarsitul anului. Ceea ce nu stie nimeni este daca tronsonul cu pricina va putea fi folosit de soferi sau nu. si aceasta pentru ca lucrarile la cele doua noduri rutiere de la capatul segmentului sunt blocate. Bogdan Sgarcitu a spus ca vina este a autoritatilor romane. La Gilau, nodul rutier va fi construit pe suprafata unei foste balastiere.

 

Deja balastiera a fost umpluta cu o jumatate de milion metri cubi de pamant excavat de pe traseul autostrazii. Constructorii insa nu pot monta grinzile pentru viaductul care va trece peste soseaua europeana E60 si va face legatura dintre nodul propriu-zis si autostrada. Motivul este acela ca autoritatile nu au mutat reteaua de curent electric de inalta tensiune. La Turda, lucrarile nici macar nu au inceput la nodul rutier. Acesta ar urma sa fie amenajat pe suprafata pe care se afla depozitate haldele de deseuri toxice provenite de la fostele Uzine Chimice Turda. Autoritatile romane urmau sa mute aceste deseuri, dar deocamdata acest lucru nu s-a intamplat. Faptul ca exista anumite probleme a fost recunoscut si de seful Directiei Regionale de Drumuri si Poduri, Ion Pantelimon.

 

El i-a spus insa premierului Emil Boc, la ultima vizita facuta de acesta pe santierul autostrazii, ca relatia cu companiile care furnizeaza apa, curent electric si gaz metan este buna, iar acestea fac eforturi pentru a ajuta la mutarea retelelor situate pe actualul traseu al autostrazii.
Potrivit reprezentantilor Bechtel, 38 de retele urmau sa fie mutate pana pe data de 30 aprilie. Acest lucru nu s-a intamplat. Autoritatile romane mai trebuie sa mute opt retele. La patru dintre ele nici macar nu au inceput lucrarile. Bogdan Sgarcitu a declarat ca, pentru a grabi lucrurile, angajatii Bechtel au ajutat la mutarea a noua dintre retele, desi aceasta ar fi fost treaba angajatilor companiilor care furnizeaza utilitati.

Au aparut insa noi critici la adresa calitatii lucrarilor realizate de Bechtel. Un e-mail anonim, trimis zilele trecute pe adresele mai multor redactii, sustinea ca multe dintre lucrari au fost facute de mantuiala si au fost cazuri in care angajatii Bechtel ar fi turnat asfalt, desi ploua cu galeata. Reprezentantii constructorului american au negat aceste informatii si au spus ca autostrada va avea, oricum, garantie tehnica.

Cele mai citite

Alegeri prezidenţiale 2024: TVR propune o dezbatere cu toţi cei 14 candidaţi

Televiziunea Română a găzduit astăzi, 23 octombrie, întâlnirea dintre reprezentanţii candidaţilor la primul tur al alegerilor prezidenţiale, care va avea loc în luna noiembrie,...

Ciolacu roșu ca racul – Academia Catavencu

Mai nou, jurnaliștii au început să-și coboare privirea spre lucruri mai pământene, mai bine spus, mai cele care au contact direct cu pământul....

Fondul European de Investiţii sprijină IMM-urile românești cu garanții de 477,7 milioane de euro

Fondul European de Investiții (FEI), parte a Grupului Băncii Europene de Investiții, a încheiat parteneriate cu șapte bănci din România – UniCredit Bank, Alpha...
Ultima oră
Pe aceeași temă