O serie de reclamatii privind abuzurile, inclusiv sexuale, ale unor functionari cu rang inalt ai ONU au determinat organizatia sa modifice, incepand de la 1 iulie, sistemul intern de anchetare si judecare a plangerilor inaintate de angajati, scrie "The Wall Street Journal". Multi dintre cei care au avut de-a face fie ca reclamanti, fie ca parati cu actualul sistem, care dateaza din 1946, sustin ca acesta este arbitrar, incorect si "sufocat" de birocratie. O angajata din Franta a agentiei ONU pentru refugiatii palestinieni din Gaza a reclamat ca a fost hartuita sexual de seful de operatiuni, Lionel Brisson, despre care a sustinut ca o spiona cu binoclul in apartamentul ei din Gaza si ca a atins-o in repetate randuri in mod nepotrivit. Plangerea sa a fost investigata de un prieten de-al lui Brisson, director in aceeasi agentie, care l-a exonerat.
Femeia a inaintat o reclamatie altui departament al ONU, care i-a dat dreptate, dar pana sa se incheie ancheta Brisson apucase sa demisioneze, iesind astfel de sub jurisdictia instantei interne a ONU. Durata investigatiilor este unul dintre principalele motive de nemultumire, fiind numeroase cazurile in care, inainte sa se ajunga la concluzii, paratii demisioneaza sau pleaca din organizatie intrucat le expira contractul. De asemenea, de multe ori, contractele reclamantilor nu mai sunt reinnoite imediat, desi concluzia anchetei este in favoarea lor si ei sunt angajati in alte organisme sau departamente ale ONU. si paratii sunt nemultumiti, intrucat posibilitatile de a face apel sunt limitate, iar accesul la documentele anchetei este restrictionat, fapt care le ingreuneaza pregatirea apararii.