Este esential sa va faceti remarcat, prin rezultate, in domeniul in care lucrati, dar si printr-o prezenta activa la diverse evenimente de afaceri.
In cazul in care va doriti sa va sune telefonul si un head-hunter sa va propuna o intalnire pentru a discuta despre un posibil loc de munca, mult mai bine platit, trebuie sa fiti cat mai cunoscut in domeniul dumneavoastra de activitate.
Specialistii in resurse umane care "vaneaza" la nivel de top spun ca o persoana se afla in atentia lor daca are un CV atractiv si o reputatie buna. De regula, head-hunterii cunosc aceste varfuri si le au permanent in vizor.
Dar si cei care nu sunt renumiti pe piata pot sa capteze atentia recrutorilor de top.
Trimiteti CV-ul la agentii de head-hunting
Primul pas pentru cel care se doreste a fi vanat este sa trimita CV-ul, extrem de bine redactat, la marile agentii de head-hunting. Este suficienta o simpla cautare pe Internet pentru a le gasi. O data cu CV-ul trebuie trimise si cateva precizari referitoare la joburile pe care le vizati. A fi in baza de date a vanatorilor este un avantaj clar. Atunci cand acestia vor avea posturi care corespund pregatirii dumneavoastra, s-ar putea sa va caute. In plus, spune Alina Botezatu, managing partner la firma de resurse umane Perspective Group din Bucuresti, trimiterea CV-ului sau abordarea directa a unuia dintre consultantii firmei de head-hunting se poate dovedi uneori de folos.
Nu ignorati reteaua de cunostinte!
O alta varianta pentru a intra in atentia "vanatorilor", spune Mihaela Forgaciu, vicepresedinte la compania de intermedieri financiare Asses Finance din Bucuresti, este networkingul. "Participati la congrese, seminarii, conferinte! La astfel de actiuni aveti ocazia sa cunoasteti direct persoanele care frecventeza aceste medii de business. Aici se formeaza relatiile informale, foarte folositoare pe viitor, pentru ca va va fi mult mai usor sa vorbiti despre un posibil job sau sa trimiteti CV-ul unui head-hunter care va cunoaste, mai ales ca persoana care il va primi va avea deja in minte imaginea dumneavoastra", explica experta in resurse umane Mihaela Forgaciu.
Alina Botezatu este de parere ca, pentru a ajunge pe lista vanatorilor de capete, trebuie sa intelegeti cum procedeaza acestia. Practic, ei sunt ca niste detectivi particulari care aduna si utilizeaza informatii din cat mai multe surse. Acestea pot fi referinte si contacte personale, articole din presa, declaratii oficiale ale companiilor-tinta, diverse conferinte si/sau targuri de profil, retele sociale online dedicate mediului business (gen linkedIn). "Candidatul trebuie sa fie atent atat la imaginea pe care si-a creat-o in piata, cat si la vizibilitatea sa. Aceasta categorie ii include de obicei pe cei care au succes si «atrag norocul» pentru ca stiu cum sa-si construiasca relatii solide de business si sa le mentina in timp", mai spune Alina Botezatu.
Fiti foarte bun!
Head-hunterul George Butunoiu subliniaza ca atat pentru a fi, cat si pentru a ramane in atentia vanatorilor de capete, trebuie sa indepliniti o conditie esentiala: aceea de a fi foarte bun in domeniul dumneavoastra de activitate.
"Trebuie sa «vi se duca vestea» pentru asta, pe piata. In acest caz, va vor cauta head-hunterii pe dumneavoastra si veti intra pe listele lor", explica George Butunoiu. Un caz special este al celor care nu au lucrat in Romania si nu prea au cum sa fie cunoscuti de catre cei de aici, caz in care trebuie trimis un CV.
Mihaela Forgaciu, experta in resurse umane
Participati la congrese, seminarii, conferinte! La astfel de actiuni aveti ocazia sa cunoasteti direct persoanele care frecventeza aceste medii de business. Aici se formeaza relatiile informale, foarte folositoare pe viitor."
In ce fel trebuie sa reactionati
» Nu insistati sa aflati de unde are head-hunterul numarul de telefon si cum v-a gasit! Este "secretul meseriei".
» Nu tratati cu indiferenta apelul telefonic! Daca o persoana incearca sa va contacteze, dar nu va gaseste si lasa la secretariat foarte putine date de contact, este posibil ca apelul sa provina de la un head-hunter.
» Daca nu stiti prea multe despre cine v-a contactat, e suficient sa faceti cateva cercetari inainte. Cautati pe Internet.
» Nu fiti arogant si expeditiv.
» Nu subestimati oferta. Multumiti pentru oportunitate.
» Fiti deschis, politicos si amabil.
» Ascultati despre ce e vorba chiar daca nu sunteti interesat. In fond, cunoasteti un head-hunter cu care va va fi mult mai usor, de acum incolo, sa mentineti legatura.
Sursa: Alina Botezatu, managing partner, Perspective Group