9.3 C
București
vineri, 20 decembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăRomanul munceste bine cand este apreciat

Romanul munceste bine cand este apreciat

Carmen Becker, manager de resurse umane la Mol Romania, spune ca salariatii vor respect din partea sefilor.

Romanul este adaptabil, foarte bine pregatit, interesat de o plata pe masura muncii depuse, dar si de conditiile in care trebuie sa lucreze. Carmen Becker, managerul de resurse umane de la compania Mol Romania (firma specializata in vanzari retail de carburant), spune ca angajatul roman isi doreste sa-i fie recunoscute meritele si sa aiba un echilibru intre viata personala si cea profesionala.
HR managerul de la Mol este de parere ca sefii care vor mari salariile in aceasta perioada de criza financiara vor avea parte de respect din partea angajatilor, care vor fi si fideli companiei.
 
» Conturati profilul angajatului roman si atitudinea acestuia fata de munca, in comparatie cu salariatii din alte tari.
Nu cred ca exista o diferenta foarte mare intre romani, nemti sau unguri. Exista doar tipologii ale muncii, generate de catre companii. Romanul, in general, se adapteaza usor la etica si la cultura promovate de angajator. Putem spune ca, in multe companii, majoritatea angajatilor sunt foarte bine pregatiti, iar acest lucru este in beneficiul managerilor, carora le este mult mai usor sa puna accentul pe performanta angajatilor.

» Cand lucreaza mai bine romanul?
Am observat ca oamenii sunt satisfacuti atunci cand le sunt indeplinite nevoile de baza. Iar aici ma refer la conditiile bune de lucru, la faptul ca se asteapta sa fie tratati cu respect atat de colegi, cat si de sefi, si sa le fie recunoscute meritele. De asemenea, se mai asteapta la un echilibru intre viata personala si cea profesionala si, desigur, la o remunerare pe masura. In multe companii, managementul este foarte interesat de gradul de satisfacere a angajatilor. Exista programe speciale, aplicate la nivel de companii, prin care expertii in resurse umane se asigura de gradul de satisfactie al angajatilor la locul de munca si, desigur, le si ofera acestora posibilitatea de a-si expune parerile, de a veni cu propuneri in imbunatatirea aspectelor legate de motivare si de mediul de lucru.

Pe scurt, este vorba despre un chestionar pe care-l primesc toti angajatii, cu foarte multe aspecte de evaluat – conditiile de munca, salariile, sefii, atmosfera din companie. De regula, in urma evaluarii rezultatelor, reies concluzii extrem de interesante.

Prioritatile conteaza
» Foarte multi romani se plang ca muncesc peste 12 ore pe zi. De ce se sta peste program in companiile din Romania?
Motivele pot fi nenumarate. Fiecare angajat stie sa-si gestioneze timpul asa cum a fost invatat sau este obisnuit. Unii stiu care le sunt prioritatile, altii nu. Desigur, poate fi vorba si despre prea putini oameni pentru un volum de munca prea mare, dar poate fi vorba si despre o prioritizare a sarcinilor de serviciu. La noi, managementul timpului si al echilibrului intre viata personala si cea profesionala sunt arii de interes general pentru management.

Interes pentru dezvoltare
» In ce masura sunt astazi romanii interesati sa se perfectioneze?
In general, am observat un grad ridicat de interes atat pentru dezvoltarea profesionala, cat si pentru cea personala. Traim intr-un mediu dinamic si trebuie sa tinem pasul cu schimbarile din jur, iar dezvoltarea face parte din toate culturile organizationale. Multe companii au un plan anual de dezvoltare individuala, care se desfasoara in cadrul proceselor de management al performantei. Asta inseamna ca managementul companiei stabileste cu angajatii arii de dezvoltare, competente care trebuie dezvoltate pentru a-si putea duce la bun sfarsit sarcinile.

» De ce este bine pentru manageri sa vina la traininguri?
Putem privi acest lucru din doua perspective. Prima este atunci cand managerul participa la traininguri pentru a se autoperfectiona, iar cea de-a doua – cand managerul participa impreuna cu echipa sa la traininguri, pentru a stabili o viziune comuna cu oamenii in ceea ce priveste elementele discutate si care pot fi implementate ulterior la locul de munca. Oamenii se simt mai bine atunci cand inteleg strategia companiei si, evident, si cand participa la definirea ei. De aceea, este important ca managerul sa fie alaturi de echipa.

Sa invatam din greseli!
» Ce calitati trebuie sa aiba un sef astfel incat sa fie de succes?
Sa fie un lider adevarat si prin asta inteleg ca el trebuie sa-si motiveze oamenii, sa-i asculte, sa-i indrume, sa-i incurajeze sa-si asume responsabilitati, sa fie un exemplu.

» Cum trebuie sa gestionam un esec profesional?
La fel ca in viata. Sa invatam din greselile facute si sa mergem mai departe.

Ingredientele reusitei in cariera
» Care este reteta succesului in viata profesionala?
Nu cred ca exista o reteta anume. Depinde foarte mult cum intelege fiecare angajat lucrul acesta. Sunt unii deschisi la dezvoltare continua, iar altii se multumesc doar cu faptul ca au un serviciu care sa le ofere un trai decent.

» Dar dumneavoastra cum ati facut pentru a reusi in cariera?
Imi place ce fac, imi place sa lucrez pentru oameni si sa-i ajut. Au mai contat foarte mult ambitia puternica, dorinta de a invata si de a ma perfectiona permanent. Imi place calitatea si tratez lucrurile cu responsabilitate si seriozitate. Cred ca acestea au fost punctele care m-au propulsat in cariera.

CARTE DE VIZITA
» A absolvit Universitatea Spiru Haret din Bucuresti si este licentiata in limbi straine;
» A urmat cursurile Colegiului Sprowston 6th Form, Norwich, Marea Britanie, si are certificari internationale pentru engleza, franceza si sociologie;
» A participat la noua cursuri de training si dezvoltare organizate in Romania, Ungaria si Marea Britanie;
» La Mol Romania a inceput sa lucreze din 2005, unde a venit dupa o perioada petrecuta la Shell Romania.

Salarii pe baza de rezultate individuale
» Ce ne puteti spune in privinta pachetelor salariale?
Acum, desigur, din cauza situatiei financiare de pe piata, observam o diminuare a activitatii de recrutare. In privinta salarizarii angajatilor, pot spune ca, in general, companiile isi mentin orientarea catre performanta si remunerarea salariatilor se face atat pe baza rezultatelor individuale, cat si a companiei. Sunt multe firme care au o structura a pachetelor salariale bazata pe o schema variabila, ceea ce inseamna ca, in functie de performanta, pe langa salariul de baza, angajatii beneficiaza de bonusuri, tichete de masa si abonamente medicale.

» Cum apreciati ca vor evolua angajarile si salariile in raport cu criza financiara?
Am observat intr-adevar pe piata o descrestere a ritmului de angajari. Sunt companii care restructureaza sau trimit oamenii in somaj tehnic, dar exista si firme care au trecut deja prin acest proces de reorganizare si in momentul de fata nu mai sunt nevoite sa renunte la o parte din angajati.

» Unii angajati spun ca aceasta perioada de criza a cazut bine pentru sefii care nu vor sa mareasca salariile, fiindca acum au scuza perfecta: "Nu este perioada potrivita".
Poate sa fie posibilitatea perfecta si pentru sefii care vor sa mareasca salariile, tocmai pentru a le arata angajatilor ca in plina criza financiara le pasa de ei. Exista companii in care procesele de mariri salariale sunt bine definite si nu permit abordari unilaterale din partea managementului. Deciziile legate de cresterile salariale sunt luate pe baza performantelor individuale si sunt corelate cu tendintele de pe piata muncii. 

Cele mai citite

Cum pot ajuta rapoartele economice locale afacerile tale?

Rapoartele economice pe localități, precum cele oferite de platforma Listafirme.ro, sunt instrumente esențiale pentru orice antreprenor, investitor sau manager care dorește să înțeleagă mai...

Horoscop 21 decembrie 2024. Provocări și oportunități

Horoscop 21 decembrie 2024. Ziua aceasta evidențiază diverse provocări și oportunități pentru fiecare zodie. Fiecare semn zodiacal este încurajat să reflecteze asupra vieții personale și...

Pași importanți pentru a-ți dezvolta afacerea în primii ani

Lansarea unei afaceri este un moment plin de emoție, dar și de provocări. Primii ani sunt cruciali și pot determina viitorul afacerii tale. Chiar...
Ultima oră
Pe aceeași temă