Mai multi profesori din Iasi solicita reintroducerea examenului de admitere la liceu si eliminarea tezelor cu subiect. Motivele invocate de dascalii ieseni sunt cu precadere legate "lipsa de corectitudine" a supravegherii elevilor in timpul testelor nationale. "Supravegherea nu este aceeasi peste tot la tezele cu subiect unic, unii profesori supraveghetori mai trec cu vederea anumite nereguli. Astfel, rezultatele nu sunt intodeauna in concordanta cu nivelul de cunostinte. Elevii care au sustinut probele riguros ajung sa aiba senzatia ca nu au fost apreciati corect cand vad ca au luat o nota mai mica decat colegii din alte scoli, unde supravegherea nu a fost corecta. Pentru un copil este greu sa gestioneze un asemenea sentiment si se descurajeaza, nu mai invata la fel", a sustinut prof. Seryl Talpalaru, inspectorul general al Inspectoratului scolar Iasi. Pe langa presupusele nereguli privind supravegherea, unii profesori sustin ca multi elevi care dau tezele la clasele a VII-a si a VIII-a pot fi avantajati de notarea realizata de profesorii de la clasa. "Tezele cu subiect au si o doza de subiectivism din moment ce corectarea se realizeaza de profesorul de la clasa, pe langa comisia de evaluare. Unii profesori ar putea sa-si avantajeze anumiti elevi care nu sunt neaparat bine pregatiti, dar sunt cunostinte. Daca apar diferente mai mari de un punct, tezele sunt reevaluate de o alta comisie. Din moment ce la admiterea in liceu o pondere de 50% o are media la aceste teste, anumiti elevi pot fi avantajati de notele mari puse de profesorii de la clasa", crede profesorul de matematica Vasile Guzganu, directorul Grupului scolar "Ion Holban". Un alt argument invocat de profesori impotriva tezelor unice este ca acestea ar favoriza invatarea mecanicain speranta unor note mari. Fostul inspector general al IsJ Iasi, in prezent director al Colegiului National "Costache Negruzzi", Camelia Gavrila, considerata o apropiata a lui Cristian Adomnitei, sustine si ea organizarea examenului de admitere pentru intrarea la liceele de elita. "Cred ca liceele de elita ar trebui sa aiba posibilitatea sa-si organizeze propriul examen pentru selectarea elevilor. Inainte de a se lua o decizie ar trebui organizata o dezbatere publica cu privire la cele doua modalitati de intrare in liceu", a declarat Camelia Gavrila. Secretarul general al Aliantei Colegiilor din Romania a trimis un memoriu catre Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii in care a solicitat eliminarea tezelor cu subiect unic, propunand introducerea testelor muldisciplinare la sfarsit de an, la clasele a VII-a si a VIII-a.