Microsoft se pregateste sa lanseze motorul de cautare "Kumo", pentru a concura cu celebrele programe Google si Yahoo. Serviciul Google este atat de folosit, incat a devenit sinonim pentru sintagma "cautare pe Internet", informeaza Daily Mail, citat de ziare.com.
Kumo.com este testat de reprezentantii companiei momentan, a confirmat un purtator de cuvant al Microsoft. "Kumo", care inseamna nor sau paianjen, in japoneza, va inlocui Microsoft’s LiveSearch. Imaginile arata ca noul site este foarte bine organizat, facilitand sistemul de cautare folosit de utilizator.
Totusi, directorul executiv de cercetari Microsoft, Satya Nadella, a afirmat ca 40% dintre cerintele noului motor de cautare au ramas nerezolvate. "Consideram ca putem crea un site mult mai bun, care va ajuta utilizatorul nu numai sa caute informatia, ci si sa duca la bun sfarsit cererile clientilor. O casuta din stanga paginii, care afiseaza rezultatele cautarii, ii va oferi utilizatorului mai multe instrumente pentru cerintele lui", a declarat Nadella.
Microsoft incearca sa atraga utilizatorii care folosesc Google, cel mai popular modul de cautare. Conform sondajelor efectuate de Hitwise, Google este folosit de 61,49% dintre utilizatorii britanici, in timp ce Yahoo beneficiaza de numai 5,3% din internauti.
In SUA, procentul utilizatorilor Google este de 72,11%. Anul trecut, Microsoft a avut o tentativa nereusita de a cumpara Yahoo, pentru suma de 47,5 miliarde de euro.