» In aproximativ doi ani de zile, bucurestenii vor avea la dispozitie opt parcaje subterane cu doua sau trei niveluri, construite de firme private pe terenuri puse la dispozitie de municipalitate.
» Parcajele, realizate in regim de concesiune de lucrari publice, vor asigura peste sapte mii de locuri de parcare.
Cele opt parcari subterane vor insuma 7.317 locuri, cele mai multe fiind in Piata Alba Iulia (2.190), Piata Revolutiei (1.637), Piata Presei Libere (1.633) si Piata Charles de Gaulle (831). Parcarea din strada Edgar Quinet va avea 405 locuri, cea din Piata Walter Maracineanu – 276, in Piata Dorobanti vor fi 246 locuri, in timp ce in apropierea Garii Baneasa vor fi construite 99 de locuri de parcare. Licitatia va fi organizata pe 16 martie a.c., durata de realizare a lucrarilor fiind de doi ani de la data adjudecarii contractelor. Investitia totala necesara pentru realizarea tuturor parcajelor se ridica la 420 milioane de euro si va fi suportata in exclusivitate de firmele private care vor castiga contractele de concesiune.
CGMB a aprobat, la sfarsitul lunii februarie 2008, strategia de parcare pe raza Capitalei, in urma careia municipalitatea trebuia sa construiasca, in urmatorii ani, aproximativ 9.000 de locuri de parcare. Au fost vizate 17 zone din partea centrala a orasului, prima zona vizata pentru inceperea lucrarilor fiind Piata Universitatii. Actul municipalitatii a fost elaborat in cadrul proiectului "Strategia de parcare si servicii de consultanta pentru parteneriatul public privat in Bucuresti", finantat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.
Au fost identificate 69 de locuri unde vor fi construite viitoarele parcari subterane si supraterane. "Strategia de parcare" a fost elaborata de Primaria Capitalei in parteneriat cu firma de consultanta spaniola INOCSA Ingenieria SL si cu firma de avocatura "Asesores de Instrastructuras" din Spania, in calitate de consultant. Inginerii spanioli au impartit centrul orasului in 25 de subzone, pentru a stabili un necesar de locuri de parcare, dar si posibilitatile de construire a acestora.
» Masinile peste 3,5 tone, interzise in parcarile de resedinta
Tot ieri, la nivelul municipalitatii s-a decis si modificarea HCGMB nr. 124/2008 privind strategia de parcare in municipiul Bucuresti. "Parcarile de resedinta vor putea fi ocupate atat de masinile proprietate personala, cat si de cele in leasing financiar si operational, dar si de autoturismele de serviciu.
Fiecare apartament va avea dreptul la un singur loc de parcare, in prima faza. Daca numarul locurilor este suficient, atunci se va putea obtine autorizatie si pentru cel de-al doilea autoturism.
Prin noile reglementari, parcarile de resedinta nu vor mai putea fi ocupate de masinile de peste 3,5 tone si de firmele cu flota auto", a declarat Calin Murg, presedintele de sedinta al CGMB. Noile reglementari vor fi puse cat mai curand pe site-ul municipalitatii, iar dupa 30 de zile vor fi supuse aprobarii consilierilor generali in sedinta care va fi convocata in luna februarie.