» Piata de transport aerian low-cost va ajunge la 300 de milioane euro in 2009.
» Companii de transport aerian low-cost care opereaza pe piata locala vad cresteri ale afacerilor de 10-20% in 2009.
» Primele doua companii din piata vor angaja 250 de specialisti in 2009.
Companiile de transport aerian low-cost care activeaza pe o piata estimata la 260 de milioane euro vizeaza cresterea numarului de angajati in anul 2009.
Intr-o perioada in care foarte multe companii au anuntat restrangerea activitatii, principalele companii de transport aerian low-cost care opereaza pe piata locala vad cresteri ale afacerilor de 10-20% in 2009, in pofida crizei financiare. Cu toate acestea, industria aviatica se afla sub presiune, ca urmare a crizei financiare si a fluctuatiei pretului combustibilului. Companiile low-cost mizeaza insa in acest an pe castigarea unui plus de clienti din categoria business, care isi reduc bugetele pentru calatorii ca urmare a crizei financiare, multi dintre ei optand pentru cursele low-cost, in detrimentul companiilor aeriene de linie.
"Pentru anul 2009 nu vizam restrangerea activitatii, ci din contra. In prezent, in cadrul companiei sunt 660 de persoane angajate, iar pana la sfarsitul anului 2009 estimam ca numarul angajatilor va ajunge la 800. De asemenea, in privinta salariilor nu vor exista scaderi. Comparativ cu anul 2008, aproximam o crestere intre 5% si 10%", ne-a declarat Florentina Ivan, directorul de marketing al companiei Blue Air. Aceasta spune ca estimarile initiale ale companiei indica o cifra de afaceri de 120 de milioane euro, din care 12% reprezinta venitul inregistrat din inchirierea navelor in regim charter.
Reprezentantii Blue Air estimeaza ca in anul 2008 piata de transport aerian low-cost s-a ridicat la aproape 260 de milioane euro. "Estimam ca anul acesta va creste cu 12%, apropiindu-se de 300 de milioane euro", sustine Ivan. O segmentare a pietei de profil in functie de flota de aeronave detinuta de fiecare companie indica pe primul loc compania Blue Air, cu o cota de piata de 35%, urmata de Wizz Air, cu 31%, si My Air, cu 13% din piata.
Compania Wizz Air, pozitionata pe locul doi in piata, vizeaza pentru acest an o dublare a numarului angajatilor, de la 90 de persoane in prezent pana la 200 de persoane la finele anului 2009. "In pofida climatului economic actual, Wizz Air are o pozitie stabila in Romania. Activitatea companiei s-a imbunatatit in 2008, inregistrand o crestere de 148%, comparativ cu 2007. Indiferent de evolutia lucrurilor, oamenii vor continua sa calatoreasca cu avionul, dar se vor uita de doua ori la pretul biletelor. Acest lucru va avea ca efect orientarea pasagerilor de la companiile traditionale catre transportatorii low-cost", ne-a declarat Natasei Kazmer, director de comunicare Wizz Air.
Compania si-a propus pentru acest an dublarea numarului de pasageri din si inspre Romania, de la 900.000 la finele anului 2008 pana la 1,7 milioane de persoane in 2009.
» Cresteri cu 20%
MyAir Romania, parte a grupului italian MyAir, si-a propus pentru acest an cresterea vanzarilor cu 20%, numarul pasagerilor urmand sa ajunga in 2009 la 400.000. "Pentru anul 2009 vizam o crestere de 20% a vanzarilor", ne-au declarat reprezentantii MyAir Romania. In luna noiembrie a anului trecut, MyAir a incheiat un parteneriat cu operatorul low-cost Sky Europe, pentru reducerea costurilor de operare si intarirea pozitiei pe piata. In urma incheierii parteneriatului, cele doua companii si-au fixat o tinta de un milion de pasageri pentru urmatorii doi ani.
Compania britanica EasyJet, intrata pe piata romaneasca de profil in anul 2006, este mai rezervata in ceea ce priveste nivelul de crestere al afacerilor prognozat pentru anul 2009, estimand o stagnare a numarului de clienti la nivel international.