1.4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăE-mailul care va aduce jobul visat

E-mailul care va aduce jobul visat

In cazul in care vreti sa candidati online pentru un job la o firma care nu are in derulare o campanie de recrutare, trebuie sa faceti in asa fel incat e-mailul dumneavoastra sa atraga atentia angajatorului. "Asta nu inseamna sa trimiteti poante sau sa folositi excesiv emoticoane, ci doar sa comunicati cu impact", spune Cristina Fedorovici, managing partner al Advice Human Resources.

Titlul si primul paragraf conteaza
Expertul in persuasiune si tehnici de influentare Andy Szekely crede ca trebuie sa captati atentia inca de la inceput, sa va exprimati clar si concis  si sa explicati concret ce vreti. Altfel, riscati ca e-mailul sa fie sters imediat.
Cand trimiteti e-mailul, la "subiect", trebuie sa scrieti ceva care sa starneasca angajatorului curiozitatea. In acest caz, desi la compania unde candidati nu se fac angajari, destinatarul va dori sa vada ce contine e-mailul.
In loc de "CV", la "subiect", puteti scrie "motive pentru care ati putea sa ma angajati". Pare un pic cam arogant, dar cu siguranta veti atrage atentia, iar e-mailul va fi deschis.
La fel de important este primul paragraf din e-mail. Acesta trebuie sa ofere destinatarului un motiv pentru care ar continua sa-si piarda timpul cu citirea e-mailului. "Majoritatea oamenilor care scriu comunica mai intai informatiile, sau si mai rau, vorbesc mai intai despre beneficiile lor personale, nu despre cele ale receptorului mesajului. Oferiti mai intai beneficii si apoi informatii!", spune expertul in tehnici de influentare.

Personalizati textul
In prima fraza, dupa ce ati scris forumula de inceput, este indicat sa scrieti ceva uman, eventual care sa-i aminteasca destinatarului de dumneavoastra. De exemplu: "Ma bucur mult sa pot comunica cu dumneavoastra. Ne-am cunoscut la Sala Palatului, la targul de joburi si am discutat atunci despre voluntariat". Daca personalizati e-mailul, acesta nu va mai fi rece, protocolar, si va iesi din tipare.
Dupa aceasta fraza "calda", treceti la motivele pentru care scrieti si apoi la detalii.

Fara jargon
Nu conteaza ca va adresati unui om despre care credeti ca are o pregatire profesionala inalta. Folosirea abuziva a cuvintelor tehnice si a jargonului specific industriei in care activati nu da bine.
E adevarat, veti parea mai credibil, insa nu este sigur ca va veti "vinde". In fond, poate ca persoana careia ii scrieti (de regula directorul de la departamentul de resurse umane) nu este experta in domeniul dumneavoastra de activitate.
"Atat in conversatii, cat si in scris, exprimarea clara genereaza profit", spune Andy Szekely. El recomanda scrierea unor fraze mai scurte de 15 cuvinte si folosirea cuvintelor simple in locul expresiilor tehnice. Cel care citeste, spune expertul, nu trebuie sa aiba timp sa se plictiseasca.

Ponturi
» Folositi cuvinte care exprima actiune ("decide", "intelege").

» Utilizati un limbaj pozitiv ("succes", "performanta", "beneficii", "avantaje").

» Scoateti din vocabular cuvantul "nu".

Sursa: Marian Rujoiu, specialist in negociere

Cele mai citite

Virgil Guran(PNL): Chiar atât de proşti ne credeţi, că mergem să comandăm o manea?

Vicepreşedintele PNL Virgil Guran, lider al filialei liberale din Dâmboviţa, a declarat miercuri, la o întâlnire electorală la Târgovişte, că PNL nu a comandat...

Ciucă acuză PSD de decizia de la BEC ce l-ar avantaja pe Simion: Nu pot ei conspira cât putem noi vota!

Candidatul la alegerile prezidențiale Călin Georgescu va fi obligat să șteargă de pe internet toate materialele de promovare electorală. Este o decizie fără precedent...

Cum să alegi cel mai bun sistem de încălzire pentru casa ta

Atunci când te pregătești să construiești o casă, alegerea sistemului de încălzire este una dintre cele mai importante decizii pe care le vei lua.  Un...
Ultima oră
Pe aceeași temă