» Patru firme romanesti furnizoare de componente pentru Dacia Pitesti sunt in tratative cu Ford Romania pentru livrarea de subansambluri auto.
Firmele romanesti producatoare de componente pentru industria auto bat la poarta gigantului american Ford, care a preluat fabrica de automobile Daewoo de la Craiova. Reprezentantii a 40 de potentiali furnizori ai companiei americane au avut ieri o intalnire cu stafful Ford Romania, pentru a se informa in legatura cu planul de afaceri. La intalnire au participat si firme romanesti de profil, unele dintre ele fiind la ora actuala furnizori importanti ai Renault-Dacia Pitesti. "Le expunem business-planul. As fi dezamagit daca printre furnizorii Ford nu s-ar afla si firme romanesti", a spus John Fleming in cele cateva minute in care a stat de vorba cu ziaristii.
Vor contracte
Daca in ce priveste investitorii straini majoritatea se feresc sa faca declaratii, aflam ca foarte dornice de colaborarea cu Ford sunt firmele deja prezente pe piata autohtona, care lucreaza la ora actuala cu Dacia Pitesti.
Unul dintre cei mai importanti furnizori, Continental Products SRL Timisoara, are o relatie la nivel mondial cu Ford, chiar daca in Romania lucreaza pentru Dacia. "In ultimii ani am fost furnizori de anvelope pentru Daewoo si sigur ca Ford Romania reprezinta un punct de interes pentru noi. La nivel mondial, Ford este deja unul dintre clientii nostri importanti. In Romania, pentru echipament original avem ca partener principal Dacia Pitesti, iar pentru piese de schimb – grupurile Volkswagen, Renault si Mercedes. Suntem unul dintre principalii furnizori ai Daciei Pitesti. Producem pentru ei anvelope sub marcile Continental si Barum. Avem la sediul din Germania un manager pentru relatia cu Ford", ne-a precizat Alice Hetzke, PR la Continental AG Romania.
Producatorul de anvelope Continental Automotive Products SRL Timisoara este detinut in totalitate de compania germana Continental Aktiengesellschaft, cu sediul la Hanovra.
Alt investitor interesat este Chimica SA Orastie, pentru care contractul cu Ford ar insemna o gura de oxigen. "Societatea noastra produce in proportie de 80% componente pentru industria auto. Cel mai important partener este Renault-Dacia Pitesti, catre care merge 55% din productie. Avem capacitati de productie suficiente. Am trimis pe cineva la discutiile cu Ford. Noi suntem interesati inclusiv de terenuri in Craiova, in eventualitatea ca va trebui sa le livram americanilor piese mai mari", a precizat Iulian Chivu, presedintele companiei.
Chimica SA Orastie, controlata de Asociatia Salariatilor PAS Chimica SA (63,35%), a afisat in 2007 o cifra de afaceri de 10,84 milioane euro si un profit net de 1.438 euro.
Si Subansamble Auto SA Pitesti este furnizor pentru Dacia. Societatea nu a confirmat deocamdata prezenta la discutii, dar este posibil sa poarte tratative in acest sens. Compa Sibiu, un alt nume autohton vehiculat in legatura cu Ford, are printre cei mai importanti furnizori Dacia Pitesti si Bosch. Societatea este controlata de Asociatia Salariatilor Compa SA (54,59%). Pe 2007 compania a raportat o cifra de afaceri de 86,16 milioane euro si un profit net de 2,16 milioane euro.
» Drumuri pentru Ford
Sebastian Vladescu, fostul negociator al AVAS pentru preluarea Daewoo de catre compania Ford, promite ca Guvernul va aloca bani. "Avem un capitol in contractul de privatizare prin care ne asumam sprijin logistic de infrastructura pentru Ford. Aceasta presupune alocarea unor fonduri pentru drumuri. Ford trebuie sa ne comunice studiul de trafic pentru a sti cum sa dimensionam drumurile", a declarat Vladescu.