Aristotel (384-322) imparte bunurile vietii pamantesti in trei categorii: cele dinafara, cele sufletesti si cele trupesti (Etica nicomahica). Shopenhauer (1789-1861) spune ca pastreaza treimea lui Aristotel, dar o intemeiaza pe urmatoarele argumente: ceea ce este cineva, asadar, personalitatea in intelesul cel mai larg, care cuprinde sanatatea, puterea, frumusetea, temperamentul, caracterul moral, inteligenta si dezvoltarea ei. Ceea ce are cineva, asadar, proprietatea si averea in orice inteles. Ceea ce infatiseaza sau reprezinta cineva, sub acest cuvant este stiut ca se intelege tot ce este fiecare in mintea altora, cum si-l reprezinta ceilalti, cu alte cuvinte, opinia lor depre el.
Aceasta cuprinde onoarea, rangul si gloria. Cred ca ar fi de prisos sa comentez aceasta treime a bunurilor vietii noastre pamantesti, dupa conceptia lui Shopenhauer. E de ajuns ca le-am transcris si atunci fiecare dintre noi le mai poate citi o data, cu ochii mintii larg deschisi, si sa ne gandim fiecare pentru sine, intrebandu-ne: oare cate din aceste bunuri sunt pe potriva mea si le-as putea dobandi?