In spectacolul din cadrul turneului "It’s time for a love revolution", Lenny Kravitz a intrat in galeria jenanta a celor care confunda Romania cu tarile vecine.
Comparat cu show-ul Metallica de saptamana trecuta, care a strans 24.000 de spectatori si a reinviat traditia biletelor vandute la suprapret, prima venire a lui Lenny Kravitz in Romania a fost un semisucces – adunand in jur de 13.000 de oameni. Promovarea sa fi fost insuficienta? Fanii lui Lenny Kravitz sa nu fie atat de fideli ca cei ai taticilor speed metalului, sa-l fi tradat pentru aparitii masculine mai sexy? Ce-i drept, intre timp, solistul s-a mai ingrasat, nu mai canta la bustul gol si se imbraca in negru. Perioada de apogeu a carierei sale pare sa se fi consumat la inceputul anilor 2000, cand a castigat de patru ori consecutiv premiul Grammy pentru cel mai bun solist de rock. "Revolutia dragostei" promisa de ultimul album nu s-a vandut asa de bine ca mesajele livrate de albumele de dinainte.
Spectacol zgarcit cu efectele de lumini, dar cu sunet aerisit
Concertul de ieri de pe stadionul Cotroceni a inceput intr-o nota deja, din pacate, intrata in traditia trupelor care au sustinut spectacole in aceasta vara. In deschiderea concertului, vorbind despre noul album, Lenny Kravitz a confundat Romania cu Ungaria. "Ce am facut?", a intrebat artistul, nedumerit de reactiile celor din public si mai ales de cele cateva flueiraturi care s-au auzit din primele randuri. "Ah, la naiba. Romania! Asa e!", si-a dat acesta seama de greseala facuta. "Imi pare rau. Asa se intampla cand stai intr-o camera de hotel… Avem nevoie de Ro-ma-ni-a pentru «Love Revolution»", s-a corectat Kravitz. A urmat apoi piesa de deschidere a concertului, "Bring it on" (de pe ultimul album), dupa care solistul s-a intors in 1991 cu doua piese de dinaintea debutului sau mondial: "Mama Said" si "Till It’s Over". Timp de doua ore a cantat atat piese de pe noul album, care impleteste rockul si funkul cu muzica retro a anilor ‘60, cat si hiturile care l-au consacrat: "Fly away", "American woman", "Are you gonna go my way" sau "I belong to you". O surpriza a fost momentul de improvizatie pe "Billie Jean" a lui Michael Jackson – o piesa cu nenumarate versiuni, de la funk la rock alternativ; versiunea lui Kravitz, inserata pe parcursul uneia din piesele de pe noul album, nu suna deloc rau. Trecand peste gafa de la inceputul concertului, spectacolul a fost bine facut, a multumit fanii. Fara prea multe efecte speciale de lumini, dar cu un sunet foarte bun si aerisit, concertul a tinut spectatorii in priza cu atat mai mult cu cat, pe toata durata celor doua ore, Lenny a comunicat cu fanii sai, care l-au iertat pentru gafa din debutul concertului. Pe de alta parte, momentele de comunicare pareau de multe ori o strategie de a ascunde oboseala fizica. La bis, Kravitz a cantat "Are you gonna go my way", fiind indelung aplaudat de spectatori.