» Desi s-a batut cu diva din Canada, cantaretul antiglobalizare a fost protagonistul celui mai electrizant concert de la B’estfest.
Ultima zi de b’estfest a adus un record de participare, populand cu 20.000 de oameni parcarea Romexpo, locul de desfasurare a festivalului. Canicula nu a fost un impediment cand a venit vorba de trei nume de top care nu au mai calcat pana acum prin Romania: Nelly Furtado si Manu Chao, in primul rand, apoi Stereophonic.
Dupa-amiaza a fost rezervata trupelor romanesti, The Amsterdams (indie rock), EMIL (ska-punk) si Veritasaga (hip-hop) deschizand ziua. Dupa canadienii de la The Last Supper (un rock cu influente grunge destul de caldut), au urmat olandezii de la Kraak & Smaak, care au mai animat un pic publicul inca destul de rarefiat. La Stereophonic se stransesera deja ceva oameni, dar nu erau chiar atat de multi pe cat te-ai fi asteptat. Concertul a inceput abia la 19.00, publicul animandu-se in special la piesele mai vechi ale trupei, "Have a nice day", "Just looking", "It means nothing". "Dakota", piesa pe care toata lumea o astepta, a fost cantata abia la bis.
La sfarsitul concertului, lumea nu s-a grabit sa migreze spre scena unde Sunrise Avenue se producea, preferand sa astepte concertul lui Roisin Murphy. si a avut ceva de asteptat, intrucat Roisin Murphy (ex-Molko) si-a facut aparitia cu o intarziere de 45 de minute. Show-ul a impresionat insa prin stil si rafinament, multi spectatori sustinand ca este cu cateva clase deasupra celui sustinut de Nelly Furtado. Dincolo de cele sase tinute extravagante pe care le-a schimbat artista in cursul spectacolului a fost show-ul propriu-zis, Roisin Murphy ramanand una din cele mai originale prezente de pe scena muzicii dance underground, cu miscari sincopate, fracturate si in acelasi timp senzuale – caderi simulate ce se impletesc cu miscari lente, cu un puternic potential erotic. La Kylie Minogue, senzualitatea dansului e explicita, evidenta, dar la Roisin Murphy e mai degraba sugerata. Artista a cantat atat piese mai vechi, din perioada Moloko, cat si piese mai noi: "Overpowered", "Movie Star", "Forever More". Spectatorii nu s-au putut bucura insa de un show complet din cauza intarzierii, concertul fiind scurtat cu o jumatate de ora. Asta nu scuza insa impolitetea din final: Roisin nu a revenit in scena pentru un bis, in ciuda aplauzelor indelungi ale publicului, si nici nu a venit cineva din staff-ul tehnic care sa explice ca nu mai e timp pentru asta.
Manu Chao a imbracat tricoul Romaniei
Pe scena de la intrare, concertul Manu Chao incepuse deja; acesta a fost concertul cel mai bine primit al festivalului. Din pacate, s-a suprapus cu acela al lui Nelly Furtado – fapt remarcat chiar de artista canadiana, care, in conferinta de presa care a precedat show-ul, a declarat: "Sunt trista ca spectacolul meu va avea loc in acelasi timp cu al lui Manu Chao", pentru ca "impartim aceiasi fani". A avut insa grija sa adauge, politicos, ca ar fi fost tentata sa vada concertul francezului, dar ca nu poate sa o faca, spectacolele suprapunandu-se. Oricum, se pare ca fanii nu au fost chiar aceiasi. Asa cum observa un blogger (raulnecesar.wordpress.com), locul reproducea la scara mica segregarea de la Vama Veche, cu o parte de "textilisti" (fanii lui Nelly Furtado) si alta de "nudisti" (simpatizantii Manu Chao). Senzatia mea e ca au fost vizibil mai multi spectatori la Manu Chao (unde lumea se calca literalmente pe picioare) decat la Nelly, chit ca si la canadianca lumea a ocupat spatiul de pe doua scene, ca sa incapa.
Artistul a facut un show cald, "100 latin", tinandu-se foarte aproape de public; de altfel, nu s-a sfiit sa apara imbracat cu un tricou in culorile echipei de fotbal a Romaniei, gest cu care a castigat instantaneu publicul. Chiar daca spectacolul a fost programat pentru o ora si jumatate, artistul si-a prelungit show-ul cu o jumatate de ora si, pe langa aceasta, a acordat doua bisuri. Se pare ca Manu Chao s-a simtit ca pestele in apa in atmosfera creata de publicul nostru, care l-a acompaniat pe durata multora dintre cantecele sale si a reactionat strigand pana la raguseala la fiecare noua piesa a artistului. Din concert nu au lipsit mesajele anti-Bush, deplangerea soartei imigrantilor sau apeluri la legalizarea marijuanei.
Nu numai Manu Chao s-a folosit de fotbal ca sa castige publicul, ci si Nelly Furtado. La piesa "ForIa", cea care a fost adoptata ca imn al precedentului Campionat European de fotbal (2004), dansatorii cantaretei au aparut purtand tricourile nationalei si au aruncat mingi spre public. Nelly Furtado a schimbat si ea cateva tinute de-a lungul concertului, de la rochie trecand la pantaloni.
Show-ul a inceput cu hitul cantaretei, "I’m Like a Bird", probabil ca sa castige public in fata lui Manu Chao. Din spectacol nu au lipsit insa piesele pop de pe ultimul album: "Give it to Me", "Say it Right", "Promiscuous". Spectacolul a fost bun, chiar daca nu exploziv, insa, din pacate, a avut nesansa sa fie flancat de doua concerte mult mai originale – Roisin Murphy, a carei coregrafie este net mai frapanta, si Manu Chao, a carui muzica "angajata" face sa para pop-ul cantaretei mai superficial decat este in realitate. Pe de alta parte, pentru zona pop in care activeaza cantareata, concertul a beneficiat de mult mai multa naturalete decat productiile similare din zona.
» La piesa "Forca", cea care a fost adoptata ca imn al precedentului campionat european de fotbal (2004), dansatorii cantaretei au aparut purtand tricourile nationalei si au aruncat mingi spre public