16.9 C
București
duminică, 22 septembrie 2024
AcasăSpecialCu trei motociclete spre performanta

Cu trei motociclete spre performanta

Cea de-a 45-a editie a turului Ciclist al Romaniei s-a incheiat cu doua victorii, atat a ungurului Cador Rida, clasat pe primul loc in ierarhia finala generala, cat si a ciclismului nostru pe plan international, competitia fiind cea dintai recunoscuta de Uniunea Ciclista Internationala (UCI). Caravana a strabatut fara incidente nedorite un traseu presarat cu 20 de sprinturi si 14 catarari, desfasurat in sapte etape, prin 12 judete, pe o distanta de 1.172 km, respectand fara concesii toate rigorile UCI.
Comisarul UCI, Eduardo Margiota, supervizorul acestei editii a Micii Bucle, a ramas impresionat de entuziasmul si dorinta de a se autodepasi atat a rutierilor nostri, cat si a conducerii Federatiei Romane de Ciclism si Triatlon (FRCT), dar a tinut sa remarce cateva dintre lipsurile turului. "Competitia, desi desfasurata in etape lungi si obositoare, a fost una reusita pentru ca s-a bucurat atat de spectacol, cat si de viteza. Traseul a fost echilibrat, cu soselele care au strabatut muntii – unde au fost puse la incercare calitatile de cataratori ale rutierilor – armonizate foarte bine cu cele pe suprafete plane, unde a fost randul sprinterilor sa-si etaleze talentele.

 

Intr-un cuvant, Mica Bucla a avut tot ceea ce-i trebuie unei competitii de anvergura. Cele mai multe minusuri le-am observat la modul de informare din timpul intrecerilor. Mai intai, arbitrii n-au furnizat informatiile specifice competitiei tuturor componentilor caravanei, de la sportivi si colective tehnice pana la oficiali si reprezentantii mass-media. Apoi, semnalizarile pe traseu au fost defectuoase. Nu este suficient ca punctele de start in sprinturi sau catarari, de pilda, sa fie marcate doar pe sosea. Este nevoie de panouri mari pe marginea drumului, care sa-i indrume pe ciclisti. Apoi, numarul de motociclete care au insotit caravana a fost extrem de redus (n.r. – trei). La Turul Italiei de pilda, doar trei motociclete sunt la dispozitia comisarului UCI, iar peste 15 asigura protectia plutonului", a dezvaluit comisarul UCI cateva dintre punctele raportului pe care le va comunica forului international de specialitate.

Surprinzator, calitatea destul de proasta a drumurilor nu l-a impresionat negativ pe italian. "Peste tot in lume exista portiuni cu drumuri mai bune si mai proaste", a spus acesta. Oficialul UCI a fost frapat insa de faptul ca se efectuau reparatii la sosele in timpul desfasurarii intrecerilor, la ultima etapa fiind necesara chiar neutralizarea cursei pe o portiune a unui drum in lucru. "Asa ceva mi se pare inadmisibil. Peste tot in lume autoritatile locale rezolva problemele de genul acesta cu cateva saptamani inainte de cursa. E o nebunie sa treci printre utilaje si muncitori cu o caravana ciclista", a declarat Eduardo Margiota.
Reprezentantii FRCT si-au insusit criticile si sunt convinsi ca la urmatoarele editii ale Micii Bucle vor reusi sa creasca atat calitatea organizarii, cat si a nivelului de participare. "Suntem multumiti de  modul in care s-a desfasurat aceasta etapa a turului, desi stim ca mai avem mult de munca. In primul rand conteaza insa ca am crescut nivelul valoric al competitiei, ceea ce va insemna – suntem convinsi – progresul ciclismului romanesc", a conchis Vasile Selejan, secretarul general al FRCT.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă