13.9 C
București
sâmbătă, 21 septembrie 2024
AcasăSpecialPrint si cersetor

Print si cersetor

Reputatia de "rege al tuturor drumurilor" este pastrata de cea de-a saptea generatie Toyota Land Cruiser. Dar greutatea modelului V8 si lipsa pneurilor adecvate isi spun cuvantul, masina transformandu-se din print in cersetor (… de sufa) pe suprafetele mocirloase.

Modelul Toyota Land Cruiser are o istorie de peste 50 de ani, perioada in care autointitulatul "rege al tuturor drumurilor" nu a ratat nici o ocazie pentru a stabili noi standarde in clasa sa. Iar noua Serie 200 (V8-ul) nu se abate de la regula, beneficiind de cea mai avansata tehnologie a momentului, care transforma aproape orice suprafata de rulare, "on" sau "off-road", intr-un drum lipsit de griji. Bine, aproape orice suprafata. Daca iarba e uda, pamantul musteste de apa iar masina nu este incaltata cu pneuri de noroi, nici macar cu niste A/T-uri (All Terrain) cat de cat mai profilate, tehnologia paleste in fata legilor fizicii, V8-ul afundandu-se neputincios. De asemenea, nici electronica nu poate fi decuplata total, de la o anumita viteza in sus sistemul antipatinaj activandu-se automat. si, din pacate, cum rotile se invarteau aproape in gol, vitezometrul sarea peste aceasta viteza… Mda, asta e, tehnologia ne omoara!

Sasiu separat

Noul Land Cruiser V8 are sasiu separat, ca orice off-roader care se respecta, si nu caroserie autoportanta. Acest lucru confera masinii o rezistenta la torsiune net superioara si, implicit, un avantaj in teren accidentat. Unghiurile de atac si degajare destul de generoase (32 si, respectiv, 24 de grade) permit atacarea fara probleme a rampelor abrupte, iar garda la sol de peste 22 de centimetri nu creaza probleme la trecerea peste obstacole sau la abordarea taluzurilor. Mai mult, masina dispune de bare stabilizatoare decuplabile automat, ceea ce face ca suspensia spate sa aiba o cursa de pana la 68 de centimetri in off-road. Iar numeroasele sisteme electronice imbarcate (HAC – sistem de asistare la plecarea din rampa, DAC – sistem de asistare la coborirea pantelor, CRAWL Control – sistem ce controleaza turatia si puterea motorului, precum si franele, ajutand soferul sa se "tarasca" prin noroi fara a mai avea grija pedalelor de acceleratie si frana) transforma Land Cruiser-ul V8 intr-un adevarat robot. Dar, asa cum v-am spus, cu limitele sale, legile fizicii neputand fi invinse nici de electronica, nici de diferentialele blocante. Cel mult, pot fi putin sfidate, dar trebuie sa ai masina echipata corespunzator.

Agilitate si confort

V8-ul cantareste aproape 3.3 tone. Pe sosea insa, cei 288 CP si cuplul de 445 Nm, impresionant pentru un motor aspirat, le fac fata cu brio. Cutia de viteze cu sase trepte, asistata electronic, raspunde prompt solicitarilor iar "monstrul de metal" accelereaza foarte bine. Aceasta vivacitate are costul sau insa, care se simte in… rezervor.

Pe de alta parte, in ciuda centrului de greutate ridicat, Land Cruiser-ul V8 are o tinuta de drum impecabila. La obtinerea acestui rezultat, un aport important il are suspensia pneumatica. Iar franele sunt si ele de incredere.

 

Viata la bord este confortabila si nu duce lipsa de nimic. Poate putin mai mult sprijin lateral din partea scaunelor n-ar fi stricat, dar acestea sunt amanunte. Versatilitatea este si ea la cote maxime, singurul impediment fiind constituit de inaltimea spatiului de incarcare.

Adversari directi
Mercedes GL-Klasse
Lexus LX 570
Cadillac Escalade

Dimensiuni
Lungime (cm) 495
Liaime (cm) 197
Tnilaime (cm) 191
Greutate (kg) 3.300
Ampatament (cm) 285

Off Road
Gardi la sol (cm) 22.5
Unchi atac (grade) 32
Unchi degajare (grade) 24
Rampi maximi (grade) 45

Motor
Cilindree 4.664
Putere (CP/rpm) 288/5.400
Cuplu (Nm/rpm) 445/3.400

Transmisie
Integrali permanenti – cutie de transfer; diferenaial central Torsen

Performante
Vit. max. (km/h) 200
Acc. 0-100 km/h (s) 9.2
Consum (l/100 km)
– urban 19
– extraurban 14.4

Pret

75.100 de euro (TVA inclus) costi varianta Land Cruiser V8 Executive

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă