Abaterea a fost incadrata ca practica comerciala inselatoare conform art. 6, alin. 1 din Legea 363/2007."
inspectorul-sef Valerian Salavastru
» Controalele Oficiului pentru Protectia Consumatorilor Iasi fac ravagii in hypermarketurile din municipiu. Inspectorii au depistat, a doua oara, si amendat acelasi hypermarket care practica preturi duble: o valoare a produsului la raft si o alta, cu mult mai mare, la casa.
Preturile afisate la raft in hypermarketul controlat si amendat erau cu un leu mai mici fata de cele percepute la casa. "In urma sesizarii unui cetatean care reclama ca la hypermarket-ul din Pacurari sunt diferente de pret intre ceea ce este afisat si pretul de la casa, inspectorii OPC au efectuat un control si au amendat cu 7.000 lei aceasta societate. Abaterea a fost incadrata ca practica comerciala inselatoare conform art. 6, alin. 1 din Legea 363/2007, iar ca masura complementara s-a dispus incetarea practicii comerciale incorecte respective", a declarat inspectorul-sef Valerian Salavastru de la Inspectoratul Regional pentru Protectia Consumatorilor Iasi. Culmea este ca chiar inspectorii OPC au fost inselati cu nonsalanta prin aceasta practica. "Chiar eu am fost in magazin si cu unul dintre colegi si am gasit cascaval la raft cu 19,5 lei, iar la casa cu 20,5 lei, branza cu diferente de la 24,9 lei la 25,9 lei, salamul avand pret la raft de 22,99 lei iar pe bonul fiscal de 24,99 lei si exemplele pot continua", a precizat Salavastru.
Controlul a scos la iveala si alte nereguli. "In plus, a fost retrasa definitiv de la comercializare o cantitate de 22 kilograme de ficat cu modificari organoleptice care prezenta o culoare nenaturala pentru acest produs, respectiv rosu inchis. Amenda a fost pentru aceasta abatere in valoare de 2.000 lei", a mai precizat Valerian Salavastru. Potrivit inspectorului, in situatia in care magazinul mai inregistreaza o singura abatere de acest gen, risca o sanctiune contraventionala cuprinsa intre 6.000 si 60.000 lei si ulterior inchiderea punctului de lucru pe o perioada de cel putin sase luni.
Retailerul a pus diferenta de pret pe seama scumpirilor anuntate pe ultima suta de metri de furnizorii de produse ambalate, scumpiri facute cu ocazia Pastelui.