Cazul comisarului-sef Virgil Ardeleanu, seful Serviciului Permise de Conducere si Inmatriculari Bacau, acuzat de luare de mita dupa ce asupra lui ar fi fost gasiti 2.900 de euro si 60 de milioane de lei vechi, iar in masina sa alti 45.000 de euro, a starnit indignarea sefilor instructorilor auto.
Cel mai vehement este Petrica Bordeianu (foto), vicepresedintele Sindicatului National al Instructorilor Auto din Romania (SNIAR). "In Bacau s-a inceput cu 50 de marci la poligon si 50 la oras, a crescut apoi la 100 la traseu, apoi s-a transformat in dolari si in euro. Ultimele tarife erau de 200-400 euro traseul si 3.000 de euro sala", spune Bordeianu. El afirma ca instructorii auto mergeau mana-n mana cu examinatorii, si ca "nici Schumacher n-ar fi trecut daca n-ar fi dat spaga".
In opinia lui Bordeianu, in schimbul sumei de 3.000 de euro, oricine putea trece examenul fara prea mari batai de cap. "Existau doua variante. In primul caz, candidatului ii era dat un chestionar, numarul 12, de exemplu, din care trebuia sa retina variantele corecte si sa le bifeze pe chestionarul sau, indiferent de numar. El figura cu chestionarul 12, chiar daca avea unul diferit. O alta varianta era sa se completeze doar patru din cele 26 de intrebari, dupa care candidatul inmana, la plecare, examinatorului chestionarul cu tot cu pix, pentru ca acesta sa-l completeze apoi cu aceeasi nuanta. In stresul examenului, nimeni nu observa nimic. La proba de oras era mai simplu", explica Bordeianu. Acesta spune ca totul se facea intr-o intelegere intre ei si examinator. Fiecare se alegea cu cate 100 de euro, doar pentru traseu. In cazul in care candidatul nu lua sala, banii erau inapoiati. Bordeianu este convins ca nimeni nu a facut pana acum vreo reclamatie deoarece, conform legii, "permisul de conducere obtinut in conditii ilegale se anuleaza".