13.9 C
București
sâmbătă, 21 septembrie 2024
AcasăSpecialSapte zile de spectacol pe viata si pe moarte

Sapte zile de spectacol pe viata si pe moarte

260 de concurenti, 2.600 de kilometri, 1.100 de kilometri contra-cronometru, probe speciale. Pe scurt, "Central Europe Rally" (REC), prima competitie din seria de raliuri din cadrul "Dakar Series", evenimentul ce inlocuieste anul acesta traditionalul si arhicunoscutul Dakar, anulat din cauza amenintarilor teroriste, si se desfasoara pe teritoriile Romaniei si Ungariei.

Participantii au luat startul duminica, la Budapesta. Ieri si astazi, s-au desfasurat si se desfasoara ostilitatile din Romania, cea mai dificila si mai solicitanta parte a raliului. Iar linia de sosire va fi trecuta, maine, in Ungaria, in apropierea Lacului Balaton. Evident, de cei care vor reusi sa treaca, impreuna cu masinariile lor, de supliciile probelor speciale din zona Baia Mare si sa reuseasca sa se orienteze pe campiile si prin padurile din Ungaria.

In motoare sa ne batem…

In orice caz, Central Europe Rally este locul in care se dueleaza anul acesta Mitsubishi, cu Peterhansel, Alphand si Roma, si Volkswagen, cu Sainz si De Villiers. Un episod ce nu trebuie pierdut este si bataia intre "greii" competitieie, intre camioane. Iar la sectiunea pe doua roti, au luat startul nume sonore, precum Cyril Despres, Marc Coma, si David Casteu, fara ai uita pe Francisco Lopez sau David Fretigne. De asemenea, raliul va demonstra si cine este cel mai tare in "off-road". Pe langa competitorii obisnuiti ai Dakar-ului, in raliul romano-ungar s-au inscris Bruno Saby, Guerlain Chicherit si Nasser Al Attiah si echipa BMW X-Raid, precum si Jean-Louis Schlesser si buggy-ul sau albastru.

Nume romanesti

Prima echipa romaneasca care s-a inscris la startul Dakar 2008, Team Dakar Romania 1, alcatuita din Gabi Nicolae (pilot), Liviu Stan (copilot) si un Mitsubishi L200 Taifun (clasa T1.2), s-a aliniat si la linia de plecare in REC. si nu sunt singuri. Team Dakar Romania 2 este formata din Dan Gartofan (pilot, castigatorul Campionautului de Raliuri al Romaniei – CRR – de anul trecut) si Adi Berghe (copilot), masina de concurs fiind tot un L200 . La categoria "quad" (ATV) au luat startul Razvan Irimescu (Polaris) si Alex Pauliner (Yamaha), iar la clasa "moto" participa Ioan Lutas (KTM).

Zapada, bat-o vina

Organizatorii REC au fost nevoiti sa schimbe traseul raliului in ultimul moment, din cauza zapezii din zona Sovata. S-au depus eforturi sustinute pentru indepartarea zapezii de pe anumite sectoare ale traseului, dar fara sorti de izbanda. Asa ca cei de la A.S.O au decis sa anuleze probele din aceasta regiune din motive de siguranta. Pacat.

Concuretii au intrat in Romania pe la Vama Petea iar punctul central al raliului a devenit Baia Mare, unde vor fi parcurse patru probe speciale. Maine, concuretii vor reveni in Ungaria, linia de sosire fiind amplasata langa Lacul Balaton.

 

 

Categorii de vehicule

Grupa T1 – vehicule tot-teren imbunatatite
T1.1 Vehicule 4×4 pe benzina
T1.2 Vehicule 4×4 Diesel
T1.3 Vehicule 2×4

Grupa T2 – vehicule tot-teren de serie
T2.1 Vehicule pe benzina
T2.2 Vehicule Diesel

Grupa "Open"
OP.1 Toate vehiculele conforme cu regulamentul
OP.2 Vehicule 4×4 de peste 2.8 t si cu o latime de maxim 2.20 m

Grupa T4 – Camioane
T4.1 Camioane de serie
T4.2 Camioane modificate

Clasa "moto"

Grupa 1 – Maraton
1.1 0-450 cmc
1.2 peste 451 cmc

 

Grupa 2 – super production
2.1 0-450 cmc
2.2 peste 451 cmc

 

Grupa 3 – quad-uri
3.1 0-500 cmc
3.2 501-800 cmc

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă