11.4 C
București
joi, 9 ianuarie 2025
AcasăInvestigații România LiberăRazboi in rafturile de confectii

Razboi in rafturile de confectii

» Producatorii de confectii acuza hypermarketurile de practici monopoliste, deoarece le pun in brate soldurile.

» Comertul de confectii textile prin marile magazine reprezinta doar 1-2% din piata, nu e monopol, spune Dan sucu.

Producatorii de confectii textile califica drept abuziva politica de achizitie a produselor textile de catre hypermarketuri si clauzele contractuale pe care acestea le impun cu privire la retururile de marfa, spune Maria Grapini, presedinta patronatului FEPAIUS. In replica, Dan sucu, presedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), spune ca nu poate fi vorba de abuz de putere, deoarece vanzarea confectiilor textile prin hypermarketuri nu reprezinta mai mult de 1-2% din totalul vanzarilor pietei, iar chestiunea retururilor este un aranjament contractual semnat de ambele parti. Patronatul din industria textila (FEPAIUS) cere autoritatilor sa intervina pentru eliminarea conditiei retururilor obligatorii, impusa de hypermarketuri producatorilor de confectii, si acuza hypermarketurile de politica de monopol in piata.

"Hypermarketurile impun conditii aberante privind retururile, care uneori pot ajunge si pana la 30% din stocul livrat. Aceasta marfa nu mai poate fi valorificata, intrucat este returnata de hypermarketuri in conditii deplorabile", a declarat Grapini, presedintele federatiei patronale din industria textila (FEPAIUS). Reprezentantii marilor retele resping teoria monopolului.
"Daca-mi spune cineva ca in comertul de textile exista pozitie dominanta, monopol, e profund incorect. Eu nu cred ca toate vanzarile producatorilor de textile din Romania prin retele de supermarketuri depasesc 1-2% din piata. Pe de alta parte, in piata romaneasca exista zeci de mii de firme", afirma sucu.
Grapini sustine ca hypermarketurile au incheiat cu furnizorii de confectii clauze contractuale care prevad returnarea obligatorie a confectiilor, in conditiile in care acestea nu se vand. "Nu este corect, pentru ca hypermarketul lanseaza comanda si propune modelele, iar daca acestea nu se vand, sunt returnate producatorului", precizeaza Grapini.

Presedintele FEPAIUS a aratat ca situatia este asemanatoare regimului de comercializare a consignatiilor, adica marfa care nu se vinde ii revine furnizorului, insa in cazul hypermarketurilor ei decid asupra modelului si volumului comenzii.
Presedintele comunitatii marilor retaileri, Dan sucu, considera insa ca este incorecta pozitionarea membrilor FEPAIUS, care mai intai accepta conditiile, dupa care le critica. "Exista o legatura contractuala intre ambele parti, este semnata, acceptata. Daca unui producator nu-i convin conditiile, are libertatea sa-si faca propria retea de magazine. Unii au avut puterea sa creasca", spune presedintele AMRCR, care are propria retea de magazine de mobilier.

Cele mai citite

Concedieri colective în Sibiu, majoritatea din industria confecțiilor

Cei mai afectați sunt lucrătorii din sectorul marochinărie-pielărie, unde două firme vor renunța la 130 de salariați Patru companii din județul Sibiu au notificat Agenția...

Incendiile devastatoare din California au fost favorizate de vânturile puternice, lipsa precipitațiilor și „setea atmosferică”

Mai mulți factori majori au favorizat la incendiile de vegetație care fac ravagii, de marți, în sudul Californiei, transmite CNN, care citează opiniile mai...

Dacia Bigster, disponibilă acum în România: Prețuri, motorizări și echipări

După premiera mondială la Salonul Auto de la Paris din octombrie 2024, Dacia Bigster poate fi comandat începând de astăzi, 9 ianuarie 2025. Prețurile pornesc...
Ultima oră
Pe aceeași temă