Autoritatile pregatesc masurile de fluidizare a traficului aerian in perioada 2-3 aprilie. Traficul obisnuit se va desfasura in paralel cu cel al oficialitatilor.
Pentru a nu exista decalaje mari, aeronavele ce asigura curse regulate vor fi tinute in aer, in caz de necesitate, maximum 30 de minute. Dupa acest interval li se va asigura culoar pentru aterizare si apoi conditii de debarcare a pasagerilor.
Pe toata durata summitului Aeroportul Baneasa devine inoperabil si se transforma in garaj pentru aeronavele oficiale. Dupa ce-i va lasa pe oficiali, fiecare aeronava va decola si se va alinia in parcajul de pe Baneasa, in asa fel incat sa poata decola oricand, in caz de urgenta. Aeroportul Baneasa poate primi aterizari, insa numai in cazuri foarte bine justificate. Oficialii de la Transporturi spun ca este vorba de acele masuri ce impun aterizari fortate sau alte situatii-limita prevazute de lege.
"SPP va face o parte din munca Politiei de Frontiera. Pentru ca toate punctele de control de pe Otopeni sa fie operative, pe langa cresterea numarului de politisti de frontiera si vamesi, acolo vor fi detasati si angajati ai SPP care vor participa la controlul documentelor si verificarea fizica a calatorilor", a declarat Antonel Tanase, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.
Oficialitatile vor fi transportate direct de la scara avionului la Palatul Parlamentului. Nici un fel de protocol nu va avea loc pe aeroport, nici macar in salonul oficial, tot pentru a asigura fluidizarea traficului. Limuzinele vor astepta la scara aeronavelor oficiale si vor avea culoar verde pana la Parlament. Aceasta procedura este valabila in cazul delegatiilor de rang 1.