» Constantenii acumuleaza datorii consistente la RADET din cauza luptei pentru administrarea blocurilor.
» Judecatoria Constanta are pe rol zeci de procese pentru stabilirea reprezentantilor legali ai asociatiilor.
Regia autonoma de distribuire a Energiei Termice se confrunta cu numeroase scandaluri iscate de administratorii si presedintii asociatiilor de proprietari, conflicte care pornesc de la stabilirea reprezentantilor legali. "Exista numeroase persoane care vin la noi in calitate de administratori de blocuri, insa nu sunt inregistrate legal pentru dreptul de semnatura. RADET nu are calitatea de a verifica acesti indivizi. Noi intocmim facturi primei persoane care se prezinta in calitate de administrator al unui bloc. Daca este vreo problema, trebuie sa se sesizeze locatarii blocului respectiv si sa inainteze o plangere in instanta. Au fost cazuri in care au venit la noi persoane cu stampile false", a declarat consilierul de imagine al RADET Constanta, Florin Rugina. Asociatiile de Proprietari nr. 749, Bl. LD1, FD11, 105-1 Mai si Bl. 37 reprezinta doar o parte dintre asociatiile care nu-si pot stabili reprezentantii legali si solutioneaza aceasta problema in instanta. Florin Rugina a adaugat ca multi doresc sa ocupe aceasta functie, pentru ca o asociatie este vazuta ca un depozit bancar. Majoritatea asociatiilor intarzie plata facturilor cu aproximativ 4 luni. In tot acest timp constantenii ii acuza pe administratori ca utilizeaza banii incasati din intretinere in scopuri personale.
Reprezentantii RADET spun ca aceste lucruri nu pot fi demonstrate, iar singurii care au de suferit sunt locatarii care sunt nevoiti sa plateasca penalitati.
Consecinte
» Sute de debransari
Intarzierile la plata atrag totodata neplaceri in relatiile cu prestatorul de servicii. Costurile din ce in ce mai mari imputate constantenilor pentru intarzieri nu duc decat la debransari in masa. In 2007 RADET a inregistrat 197 de debransari de la reteaua termica de incalzire si apa calda de consum. In prima luna a acestui an alte zece familii au renuntat la serviciile regiei. "Debransarile s-au facut la solicitarea abonatilor care au acumulat datorii foarte mari sau au preferat sa treaca la o alta sursa de alimentare cu energie", a declarat consilierul de imagine al RADET.