Postul Senso TV s-a lansat intr-una dintre cele mai spectaculoase transformari de pe piata televiziunilor romanesti.
Repozitionarea, care a inceput din septembrie anul trecut, ar trebui sa fie la final radicala: de la un canal generalist la unul care se adreseaza exclusiv tinerilor.
Pentru aceasta, din ianuarie, Senso lanseaza o noua grila de programe, care contine emisiuni de analiza a vietii mondene, dedicate fenomenului underground, muzicii rock, jazz si hip-hop, dar si filme "care nu se gasesc pe Internet."
"Cand a aparut Senso, am vrut sa facem un post pentru tineri, care sa promoveze cultura. Dar nu a functionat cine stie ce. Ne-am dat seama ca tinerii sunt interesati mai degraba de underground, de cultura noua. si ne-am uitat in piata si am vazut ca nu este nici un post care sa contina un mix de muzica, dar si de cultura", ne-a explicat Andrei Garici, producator general al televiziunii.
Pentru inceput, Senso si-a schimbat total sigla si grafica. Apoi, treptat au intrat noile emisiuni, difuzate pe rand, intr-un soi de experiment. "Am facut totul treptat, ca daca am fi schimbat brusc, n-ar mai fi inteles lumea ce se intampla. Pana acum am prospectat piata", a precizat producatorul general.
Dintre emisiunile noi se remarca "In the hood", un soi de talk-show moderat de Andrei Vulpescu, in care se discuta despre culisele din spatele a ceea ce se scrie in lumea mondena. "Sunt luate la intrebari revistele de scandal, se face o analiza a articolelor de acolo. Daca revista scrie ceva, se da un telefon la vedeta: bai, asa a fost? Sau ii chemam in platou, ori pe ele, ori pe jurnalisti, care ne explica de ce au scris asa. E adevarat sau nu. Nu tratam numai scandaluri, ci si fapte bune", explica Andrei Garici.
Senso difuzeaza si mai multe emisiuni de muzica: pe segmentul de hip-hop, funk si jazz-pop (K-TV), transmisiuni de rock si jazz. Postul a transmis, de exemplu, Festivalul de Jazz de la Garana si cel de Timisoara.
Nu lipseste sportul extrem, dar nu este uitata nici cultura: "Clipa de arta" prezinta artisti plastici in curs de consacrare si din tara.
Promoveaza trupele mici
Una dintre cele mai interesante initiative ale Senso TV este aceea de a ajuta trupele tinere, de muzica sau de teatru, sa apara la televizor. "Actualul club Senso are dotata o sala cu sonorizare si instrumente muzicale, am facut o selectie si le dam sansa sa vina acolo si sa sustina concerte live. Am facut pana acum patru concerte. Pe unele le-am si dat pe post, pe altele inca le editam, pentru ca i-am lasat pe oameni sa reia piesa. Fiind trupe mici, nu au unde sa studieze, sa se pregateasca ok. De asemenea, vrem sa dam din nou teatru pe televiziune. Tot in locatia aia filmam piesele de teatru ale unor trupe mici, dar foarte bune, si le dam pe post", a precizat Andrei Garici.
Acopera doar 40% din tara
Deocamdata Senso TV acopera doar 40% din teritoriul tarii, din cauza unor neintelegeri cu reteaua UPC Astral. Realizatorii sunt constienti ca repozitionarea lor este riscanta si destul de greoaie. "E o sarcina deosebit de grea."
Totusi, potrivit lui Andrei Garici, prin noile modificari postul a reusit deja sa prinda in segmentul de varsta 18-35 de ani. "Un avantaj este retransmiterea unor emisiuni pe diferite site-uri partenere. MetalFan.ro, care, de exemplu, ne difuzeaza emisiunile noastre de rock alternativ si underground."
Slujba de la Patriarhie, pastrata
Producatorii au pastrat totusi cateva emisiuni din vechea grila, pe principiul ca li se potrivesc si tinerilor, modificand doar grafica. "Astrosensuri", pentru ca lumea e pasionata de astrologie, si "Slab sau gras", despre alimentatia sanatoasa. "Am pastrat si slujba de la Patriarhie, pentru ca nu conteaza ce varsta ai, daca ai credinta", a precizat Andrei Garici.
Postul difuzeaza si filme, dar dintr-o zona putin exploatata de celelalte televiziuni. "Filme pe care nu le prea gasesti pe Internet: filme rusesti si frantuzesti. Mi se pare ca filmele rusesti de SF sunt foarte smechere, foarte tari. Au si filme de actiune foarte bune. Pe unii ii deranjeaza limba la ureche, dar asta e. Deja, filmele americane stim cum se desfasoara. Dar ei au cu totul alta cultura, alta mentalitate, alt peisaj".
Videoclipuri pe site
Site-ul a fost de asemenea schimbat. Deocamdata este in constructie, dar va contine Senso live, pentru vizionarea postului pe Internet, si o arhiva de emisiuni. "Vrem sa avem clipuri muzicale ale unor formatii, cu playlisturi. Sa zicem un playlist de party. Daca cineva vrea sa asculte jazz, sa vina pe site la noi, sa asculte gratuit. Nu toate sunt la download, dar se vor putea asculta oricand", spune Andrei Garici.
Pe site exista deja si o sectiune de teleshopping, in care se vand produse naturiste si cosmetice. "Mai avem o sectiune de propaganda: acolo se vor putea posta mesaje de la tineri – mesaje decente. Pana acum am bagat de proba o macheta de-a noastra, dar oricine va putea posta acolo".