Studiul prezintă atitudinile tinerilor legate de comportamentul de consum din perioada stării de urgență și după, dar și gestionarea și atitudinea lor față de bani.
Comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare o veniturilor în perioadă stării de urgență, ca o consecință firească a limitărilor din acea perioadă. Astfel, tinerii au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creșterea consumului de produse precum dulciuri și snacks-uri sau jocuri a fost o justificată în condiții de restricții externe, aceasta fiind considerată o soluție pentru reducerea nivelului de stres.
Peste 40% dintre respondenții studiului au renunțat, în perioada stării de urgență, la achiziția de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C și gadget-uri, dar și la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-și atenția cu prioritate către produse sanitare și de igienă personală, reflectând interesul și grija pe care au avut-o pentru sănătate și siguranță. Între 20% – 30% dintre tineri au renunțat la distracție (Netflix, jocuri online, etc.), dar și la cărți, audibooks sau cursuri online.
Întrebați despre produsele pe care le achiziționează, 46% dintre tinerii români au declarat că pentru ei contează proveniența locală a ingredientelor, produsele Made in Ro, în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil. Perspectiva de cetățean global și grija față de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri față de produsele eco-friendly.