» Strategia de privatizare nu exclude listarea unui pachet de actiuni, in perioada urmatoare, la Bursa de Valori Bucuresti.
» Profitul brut al companiei, estimat pentru 2007, este de 6,5 milioane de lei, in scadere comparativ cu 2006.
» CFR Marfa detine 40% dintr-o noua companie infiintata cu Grupul Feroviar Roman si Raiffeisen Bank.
Ministerul transporturilor a anuntat ieri ca vrea sa incaseze aproximativ un miliard de euro din privatizarea companiei nationale CFR Marfa, care se va derula conform unei strategii schitate de consultanti. Strategia, care nu exclude listarea unui pachet de actiuni CFR Marfa la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), va fi finalizata in termen de 90 de zile de consortiul Deloitte-Bostina, a declarat ieri Ludovic Orban, ministrul Transporturilor.
MT va plati 190.000 lei (aproape 54.000 de euro), fara TVA, pentru serviciile de consultanta privind elaborarea strategiei de privatizare a SNTF CFR Marfa, consortiului format din Deloitte Romania si casa de avocatura Bostina si Asociatii.
Capitalul social, detinut integral de stat
"Obiectivul nostru este sa avem o privatizare de succes, care sa aduca venituri mari, iar nivelul de minimum un miliard de euro este un obiectiv realist", a afirmat Ludovic Orban.
Dupa finalizarea strategiei de privatizare, va fi elaborat un proiect de hotarare de guvern, iar dupa aprobarea acestuia, care va dura aproximativ o luna, va fi organizata o noua licitatie pentru selectarea consultantului de privatizare si va fi intocmit caietul de sarcini.
Se intentioneaza ca, pe langa privatizarea CFR Marfa, actiunile societatii sa fie cotate la Bursa de Valori Bucuresti.
CFR Marfa are un capital social detinut integral de stat de 205,16 milioane de lei, a realizat anul trecut venituri de 530,6 milioane de euro, cheltuieli de 518,4 milioane de euro si un profit net de 8,21 milioane de euro. Compania a transportat 5,2 milioane tone de marfa, din care 1,5 milioane tone in transport international.
Autoritatile nu au primit oferte oficiale pentru CFR Marfa, dar Orban a precizat ca in intalnirile pe care le-a avut a observat ca exista un interes foarte mare pentru cumpararea acestei companii.
Privatizarea CFR Marfa are ca scopuri cresterea competitivitatii companiei si castigarea unor cote din piata interna si europeana.
19,4% cota de piata
Potrivit datelor proprii, societatea are o cota de piata de 19,4% in transportul feroviar de marfa din Romania. CFR Marfa detine 987 de locomotive, 50.980 de vagoane si doua nave-feribot (care sunt exploatate pe ruta maritima (Constanta- Izmir-Derince).
Profitul brut al companiei este estimat pentru 2007 la 6,5 milioane de lei, in scadere cu aproximativ 40% comparativ cu 2006, in principal ca urmare a scaderii veniturilor din vanzarea marfurilor, conform bugetului de venituri si cheltuieli pentru 2007.
La jumatatea lunii noiembrie, Standard&Poor’s a coborat ratigul asociat creditelor pe termen lung contractate de CFR Marfa SA, de la B minus la CCC, si a revizuit implicatiile privind supravegherea creditelor in derulare.
Ministrul Orban a mai anuntat ca urmeaza sa devina functionala o noua companie al carei capital este detinut de CFR Marfa, Grupul Feroviar Roman si Raiffeisen Bank, care va repara si moderniza vagoane si locomotive in vederea inchirierii lor. CFR Marfa detine 40% din noua companie.