» Reclamatiile la adresa spitalelor se tin lant.
» Medicii care nu-si respecta programul de lucru vor fi sanctionati.
Casa judeteana de asigurari de Sanatate Constanta a primit doua reclamatii din partea unor pacienti nemultumiti, la adresa unui medic neurolog din cadrul Policlinicii 2.
"Medicul acuzat a fost chemat la sediul CJAS si a spus ca a fost o simpla neintelegere. Un pacient a fost redirectionat la alt specialist, pentru ca problema era mai grava si necesita tratament in regim de urgenta. Parintele copilului bolnav nu a conceput sa stea la alta coada si de aici s-a declansat toata cearta. I-am atras atentia medicului, pentru ultima data, sa fie mai calm si sa aiba mai multa rabdare cu pacientii. Acesta a mai avut o plangere, insa, dupa aceasta intalnire pe care am avut-o speram ca a inteles ca trebuie respectat un cod deontologic", a declarat directorul executiv al CJAS, dr. Liviu Mocanu.
"Schimburile de replici" dintre pacienti si medici par a fi din ce in ce mai dese.
"Codul deontologic intocmit de Colegiul Medicilor nu se respecta si, cu toate acestea, nu se ia nici o masura. Pacientii se tem de cele mai multe ori sa reclame acest lucru, pentru ca se gandesc ca tot la ei vor ajunge cand vor avea nevoie de tratament si vor fi tratati cu aceeasi neglijenta", a declarat dr. Liviu Mocanu.
In medie, in fiecare an ajung la CJAS peste zece reclamatii scrise pe tema ignorantei medicilor.
CONSECINTE
» Controale
Pentru a se asigura ca medicii isi respecta programul de lucru, Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Constanta a numit echipe de control care se vor afla, astazi, la unitatile sanitare din judet. Directorul executiv al CJAS Constanta a declarat ca vor fi sanctionati medicii care nu vor ajunge la timp la serviciu sau cei care pleaca mai devreme, netinand cont de scuza, des invocata de acestia, ca nu mai exista pacienti cu bilete de ordine.