13.9 C
București
sâmbătă, 21 septembrie 2024
AcasăSpecialBerlinul nu atrage doar turisti nostalgici

Berlinul nu atrage doar turisti nostalgici

La 18 ani de la caderea Zidului Berlinului, capitala Germaniei reunificate a ajuns pe locul al treilea intre orasele europene ca numar de turisti, dupa Paris si Londra.
Desi vara aceasta a fost destul de ploioasa, in luna iu-nie Berlinul a avut mai multi vizitatori decat in aceeasi luna in anul 2006, cand numarul turistilor a fost unul record, datorita Campionatului Mondial de Fotbal, care a atras suporteri din intreaga lume.
"Ostalgia" ("Estalgia"), termen prin care germanii definesc curiozitatea fata de fosta Germanie de Est, este unul dintre elementele pe care mizeaza intreprinzatorii din turism din Berlin, simbol al Cortinei de Fier si al Razboiului Rece. Oferta include safariuri in Trabant, o vizita la muzeul Germaniei de Est, in care este reconstituit un apartament tipic din perioada comunista, si o noapte la Ostel, un hotel in care s-a pastrat atmosfera dinainte de caderea Zidului Berlinului, unde turistii adorm sub privirea severa a lui Erich Honecker, ultimul lider comunist est-german.
Dar Berlinul a depasit faza in care miza doar pe amintirea unei "lumi disparute", consolidandu-si reputatia de oras dinamic cu preturi mici, care atrage din ce in ce mai multi tineri. O dovada sunt cozile care se prelungesc pana in zori din fata cluburilor de noapte ce s-au deschis, inclusiv in zona fostei frontiere care separa cele doua parti ale orasului. Un impuls pentru cresterea numarului de vizitatori a fost dat de inaugurarea, in 2002, a liniei aeriene cu cost redus EasyJet, care leaga Berlinul de toate marile orase europene.
Prin evenimente ca Salonul international de telecomunicatii, "Saptamana Verde", Salonul Aeronautic de la Schönefeld, Berlinul s-a orientat si spre dezvoltarea turismului de afaceri, unele mari companii, cum ar fi Lufthansa sau DaimlerChrysler, alegandu-l pentru organizarea adunarilor lor generale.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă