» Romania nu are o baza de date completa care sa ofere informatii legate de principalele oportunitati de business.
» Majoritatea oraselor occidentale pun la dispozitie date despre pretul terenurilor, facilitatile fiscale oferite investitorilor.
» Site-urile oraselor, municipiilor si judetelor nu prezinta oportunitati de afaceri sau programe de dezvoltare.
Desi ar avea nevoie, romania nu are o baza de date care sa le ofere investitorilor straini si romani informatii legate de principalele oportunitati de investitii din diferitele regiuni ale tarii si de o strategie pentru atragerea de investitii. Site-urile municipiilor, oraselor si judetelor nu ofera asemenea informatii sau, daca totusi exista, numarul acestora este infim. Romania este cu mult in urma tarilor europene din acest punct de vedere, unde majoritatea oraselor are pusa la punct o baza de date despre pretul terenurilor, facilitatile fiscale oferite investitorilor, forta de munca disponibila, nivelul chiriilor etc. Alte neajunsuri care ar putea constitui piedici pentru atragerea unui numar mai mare de investitori sunt lipsa de informatii despre programe de dezvoltare si de marketing, despre locatii propice pentru proiecte mari de industrie – acolo unde este cazul –, precum si o intelegere limitata a nevoilor potentialilor investitori si lipsa solutiilor de satisfacere a acestora. Asta este concluzia la care ajunge oricine atunci cand vrea sa se informeze navigand pe un site al unui oras, municipiu, judet din Romania.
De asemenea, localitatile nu prezinta o lista a marilor investitori, care ar putea crea o imagine despre comunitatea de afaceri straina din zona respectiva. In general, site-urile primariilor de municipii si de orase abunda in informatii despre activitatea primariei, hotararile autoritatii locale, horoscop, informatii legate de istoria localitatii si de date privind trecutul economic al localitatilor. Eventual, se prezinta ceva trasee turistice. Rar, apar programe de dezvoltare a localitatilor sau liste cu firmele care activeaza acolo. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca exista orase care nici macar nu au un site.
La fel de lipsite de informatii privind oportunitatile de afaceri sunt si paginile de internet ale judetelor. Totusi, in cazul site-urilor municipiilor, exista si mici exceptii, de exemplu cel de la Alba Iulia, de unde aflam ca primaria pune la dispozitie teren gratuit firmelor care investesc in Zona de Dezvoltare Economica Alba Iulia. In schimb, la "Ghidul economic" toate sectiunile sunt inaccesibile, utilizatorul fiind atentionat: "Temporary Server Problems Please Try Again". Pana si cei care isi cauta un loc de cazare sunt informati la fel la sectiunea hoteluri si restaurante: "Temporary Server Problems".
De pe site-ul municipiului Arad aflam de propunerea realizarii unei zone de comert, servicii si locuire pe un teren situat in intravilanul municipiului. Baia Mare prezinta un raport despre starea economica a orasului si un plan de dezvoltare. Site-ul municipiului Bucuresti te intampina cu anunturi de conferinte de presa, comunicate de presa si drepturi la replica, apoi continua cu sectiunile taxe locale si anuntarea a doua proiecte mari, unul de epurare a apei orasului si un altul de reparatii strazi. Atat. Pe site-ul primariei Buzau suntem intampinati cu anuntul "Under Construction". De la Cluj aflam de un regulament privind finantarile nerambursabile de la bugetul local, dar si de o strategie de dezvoltare a municipiului. In schimb, site-ul municipiului Hunedoara prezinta oportunitati si posibilitati de afaceri, oferind informatii detaliate in acest sens. In rest, mari sau mici, orasele, municipiile si judetele nu au ca principala preocupare difuzarea de informatii despre oportunitatile de investitii.