Cantareata americana si pianul sau Bosey, intr-un show aplaudat de aproape 3.000 de fani la Sala Polivalenta.
Iubitorii romani ai muzicii de calitate au fost rasplatiti, o data cu concertul sustinut de cantareata americana Tori Amos vineri seara, la Sala Polivalenta din Bucuresti, dupa o lunga asteptare. Asteptarea a durat nu numai cei 16 ani care s-au scurs de la debutul solo al artistei ("Little Earthquakes" a fost lansat in 1991), ci s-a prelungit putin si in ziua de 13 iulie, Tori Amos intarziind atat la intalnirea cu ziaristii, cat si la cea cu fanii sai de la concert.
Desi organizatorii anuntasera ca, neexistand nici un nume in deschidere, ora 20 trebuie respectata cu sfintenie, spectacolul a inceput cu aproape o ora intarziere. Odata depasit acest lucru, cei aproape 3000 de spectatori (organizatorii, Fundatia Culturala Phoenix, au ramas de data aceasta doar cu cateva sute de bilete nevandute) au intrat in atmosfera atat de speciala creata de muzica lui Tori Amos, lasandu-se vrajiti de vocea sa senzuala si de compozitiile puternice.
La sfarsit, mai toti erau, spre deosebire de alte concerte, lipsiti de cuvintele care se schimba de obicei, trebuindu-le ceva vreme sa-si poata exprima opiniile. Daca spatiul imens al Salii Polivalente a fost departe de a fi plin, nu se poate spune nici ca a fost putina lume si, ceea ce este mai important, publicul a fost in intregime de calitate, reactionand cum trebuie la "transa" propusa de interpreta.
Dupa cum promisese, show-ul sustinut de Tori Amos a durat chiar peste doua ore, cantareata cedand de doua ori la aplauzele care o rechemau insistent si interpretand de fiecare data alte doua piese. Tori Amos a raspuns unei persoane din public care i-a amintit de Dracula si a spus ca este poate singura persoana care crede ca Vlad Tepes era un tip bun. "Poate avea doar nevoie de o femeie buna."
Printre cele 18 persoane care fac parte din echipa care o insoteste in "American Doll Posse World Tour", a fost prezent la Bucuresti si sotul sau, Mark Hawley, acesta facandu-si constiincios datoria la mixer, in calitate de inginer de sunet al artistei. Excelentii muzicieni care o acompaniaza pe Tori Amos in acest turneu – Matt Chamberlain (tobe), Jon Evans (chitara bas) si Dan Phelps (chitara) – au fost si ei apreciati de public cum se cuvine (in sfarsit, un sunet de mare calitate la un concert din Romania, poate locul ales de organizatori pana la urma n-a fost atat de rau), dar printre cele mai reusite momente au fost cele in care cantareata a fost singura pe scena, creand o atmosfera de mare intimitate si frumusete, practic o vraja aruncata asupra celor cateva mii de spectatori, multi dintre ei tinandu-si respiratia datorita emotiei. De fapt, Tori nu era singura, alaturi de muzicieni ea fiind in permanenta pe scena langa celebrul sau pian personal, un Bösendorfer model 290 Grand Imperial, in greutate de aproape o tona, alintat de artista "Bosey". Este un exemplar unicat, construit la comanda, cu care artista si-a acompaniat toate piesele, de multe ori cantand simultan la acesta si la claviaturile electronice.
Misterul creat de "jocul" celor patru identitati feminine de pe "American Doll Posse", alterego-uri pe care artista le alege doar cu cateva ore inainte de concert, in functie de spatiul in care va canta, s-a dezlegat: la Bucuresti, Tori a fost Santa, Isabel si Pip, dar unul din bisuri i-a apartinut si lui Clyde, cu "Bouncing Off (Clouds)". In plus, pentru ca era prima oara cand canta la Bucuresti si artista stia ca a fost foarte dorita aici, ea a intepretat si multe dintre hiturile ei clasice, care i-au modelat cariera: "Cornflake Girl" de pe "Under the Pink", probabil cea mai populara piesa a sa, "Crucify", "Siren" sau "Precious Things". si piesele de pe noul album, "American Doll Posse", au fost primite bine de publicul care s-a dovedit un real cunoscator: "Big Wheel", "Teenage Hustling", "Fat Slut" si "Smokey Joe". Cantece de exceptie ca "Silent All These Years", "God", "China", "Cruel" sau "Northern Lad" au completat minunatul playlist, stabilit si el de Tori cu putin inainte de inceperea show-ului.
Muzica atat de speciala a lui Tori Amos a fost de multe ori definita ca momentul in care, in anii ’90, se intalnesc doua "zeite" ale deceniilor precedente: Kate Bush (recunoscuta de Tori drept principala sa influenta) si Joni Mitchell (la primul album, producatorii au marketat-o de altfel ca mostenitoarea acesteia!), evident totul sub umbra lui Joan Baez. Daca aceasta din urma a fost prezenta de doua ori la Bucuresti, iata ca primele nu au sosit decat acum, prin concertul sustinut de "mostenitoarea" lor, Tori Amos.
Desi compozitiile sale sunt in general lente, prelungi, ele radiau o puternica forta. Vocea sa inalta, incredibil de senzuala, supersexy, in acelasi timp si eterala si de o mare puritate, i-a ravasit efectiv cu celebrele sale inflexiuni "gently weepings" pe multi dintre cei prezenti, atat fete, cat si baieti.
Parea ca un "alien" a aterizat in Sala Polivalenta, aducandu-ne muzica sa nepamanteana.