In cazul achizitiilor online, dreptul la denuntare unilaterala sau dreptul la returnarea contravalorii nu poate fi anulat de nici o clauza contractuala sau intelegere intre parti.
Multi romani care fac cumparaturi pe internet, de pe site-uri autohtone, nu stiu ce sa faca daca produsul nu corespunde descrierii de pe site sau cerintelor lor. Daca, in cazul firmelor care practica promovarea in reviste se specifica (cu litere foarte mici!) ca produsul poate fi returnat in termen de 10 zile de la data primirii, unele site-uri uita cu desavarsire sa precizeze termenii sub care se supune returnarea unuia sau a mai multe produse achizitionate online. Conform legislatiei in vigoare, clientul poate returna produsele in termen de 10 zile. Cumparatorul nu trebuie sa ofere nici un fel de explicatie pentru returnarea produselor comerciantului, acesta din urma fiind obligat ca in maximum 30 de zile de la inapoierea marfii sa expedieze contravaloarea aferenta.
Mai mult, in cazul in care la data realizarii achizitiei pe internet sau in actele care se afla in pachetul livrat nu exista nici o mentiune referitoare la returnarea produselor, perioada in care clientul poate returna produsele se prelungeste la 90 de zile. Aceste lucruri sunt stipulate in Ordonanta 130/2000 si in Legea comertului electronic 365/2002.
"Am ales sa-mi cumpar un iPod de pe un site, am platit cu cardul, iar aparatul livrat nu functiona. Am vrut sa-l returnez, insa mi s-a spus ca nu se poate", spune Alexandru Badic. El spune ca a trebuit sa apeleze la Oficiul pentru Protectia Consumatorului pentru a se informa ce trebuie sa faca in continuare, in conditiile in care comerciantul a refuzat returul si restituirea banilor. Majoritatea site-urilor online prefera sa nu includa in sectiunea "Termeni si conditii" detalii referitoare la returnarea marfii achizitionate, incercand astfel sa evite un volum mare al restituirii produselor.