Orice turist, fie el autohton sau strain, care vine pentru prima data in Timisoara se va indragosti iremediabil de farmecul aparte al zonei istorice a urbei. Piata Unirii este de departe cel mai fascinant colt din vechiul imperiu, iar suita de restaurante si cluburi selecte deschise de-a lungul timpului aici adauga in mod fericit un plus de culoare de epoca locului. si, pentru ca acest spatiu desprins din perioada baroca trebuia obligatoriu sa recreeze atmosfera de Mitteleuropa sfarsitului de secol XIX, cativa tineri intelectuali timisoreni au avut curajoasa initiativa de a deschide un local… mai altfel, in pur stil german. Asa a fost "inventat" Bierhaus, care dupa numai dupa cinci luni de functionare a devenit deja locul preferat al tinerilor intelectuali ai urbei. Inedit este faptul ca localul incorporeaza o berarie in stil german, unica in urbe si in partea de vest, care se remarca printr-o mare diversitate a berilor, aduse din toata lumea, insa cu un accent special pentru spatiul central-european: Germania si Cehia. Cunoscatorii in materie vor constata imediat ca aici vor gasi toate tipurile de bere, intre care si marci rare, preturile practicate situandu-se intre 1,90 lei (Ursus la pahar) si 9,20 lei – celebra bere germana nefiltrata "Paulaner". Chiar si arhitectura recreeaza atmosfera de Mitteleuropa sfarsitului de secol XIX. Spatiul este generos, dispus pe trei niveluri, doua cu regim de berarie si unul de club.
Locul poarta amprenta tanarului arhitect Bogdan Demetrescu, laureat al mai multor competitii nationale de gen, care a reusit sa creeze la Bierhaus un spatiu cald, nu excesiv de sobru, in care sa te poti astepta oricand la o intalnire cu Jaroslav Hasek sau Svejk si prietenul sau batranul genist Vodicka.
In scurta perioada scursa de la deschidere, Bierhaus a fost gazda unor trupe prestigioase, precum Sarmalele Reci, si chiar a unui spectacol de vodevil organizat in cadrul "Saptamanii cafenelelor" cu sprijinul Centrului Cultural German. Ambianta deosebita, amplasamentul ultracentral si preturile decente au facut ca localul sa devina deja o marca si sa fie tot mai cautat de consumatori.