» Grupul francez Carrefour a decis sa investeasca inca 180 milioane de euro in Romania, extinzandu-si reteaua in marile orase.
» Strategia vizeaza deocamdata segmentul hipermarket-urilor, desi in Europa grupul are si supermarket-uri.
» Piata romaneasca ofera perspective bune marilor retaileri, comertul fiind dominat inca de micile afaceri de familie.
Compania Carrefour a anuntat ca isi va continua expansiunea in Romania intr-un ritm foarte alert, pe segmentul hipermarket-urilor. Practic, numarul magazinelor retelei va creste cu 128%, in numai doi ani. "Incepand din acest an si pana in 2008 vor fi deschise nu mai putin de noua hipermarket-uri. Investitia medie pentru un magazin este de 20 de milioane de euro", a declarat ieri Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour.
In 2007, Carrefour va deschide magazine in centrul Bucurestiului (zona Unirii, in spatiul preluat de la societatea Univers’all), la Iasi (doua hipermarket-uri) si la Cluj. Locatiile pentru 2008 sunt: Bucuresti (pe soseaua Vitan Barzesti), Oradea (pe DN 79, Calea Aradului), Arad (Calea Aurel Vlaicu), Pitesti (la intrarea in localitate dinspre Bucuresti), Suceava (in zona centrala a orasului).
Investitiile Carrefour in cele sapte magazine care functioneaza deja in Romania (patru in Bucuresti si cate unul in Ploiesti, Constanta si Brasov) depasesc 220 de milioane de euro. Deocamdata, strategia de expansiune a companiei se concentreaza pe segmentul hipermarket-urilor, dar nu este exclusa pe viitor infiintarea de supermarket-uri de tipul magazinelor GB (Belgia) sau GS (Italia). "Momentan ne concentram pe formatul de hipermarket. Cand vom avea o schimbare de strategie, va vom tine la curent", a spus Andreea Mihai.
Afaceri in crestere
Reteaua Carrefour, lider pe formatul de hipermarket in Romania, a realizat anul trecut, cu cele sapte magazine ale sale, o cifra de afaceri de 608,9 milioane de euro, cu 39% mai mult decat in 2005. Pentru luna aprilie, cand este sarbatoarea Pastelui, oficialii companiei se asteapta la o crestere a vanzarilor cu 30% fata de o luna obisnuita. "Estimam ca vanzarile de vin vor creste cu 250%, cele de ciocolata cu 450%. Cea mai mare crestere este la lumanari parfumate, de peste 1200%", a aratat directorul de marketing.
Piata nesaturata
Piata romaneasca de retail s-a cifrat anul trecut la 41,926 miliarde de dolari SUA. Daca in alte tari central-europene companiile puternice de retail au acoperit marile orase (piata urbana fiind aproape de saturare) si isi indreapta acum atentia catre mediul rural, in Romania si Bulgaria sistemul de retail se afla in dezvoltare, se arata intr-un studiu al consultantului Deloitte. Ca particularitati ale pietei autohtone, consultantul mentioneaza ponderea ridicata a vanzarilor de alimente (60% din totalul vanzarilor) si dominarea comertului de catre micile afaceri de familie (reprezentate de chioscuri si vanzatori stradali). "Sunt multe zone in Romania in care nu exista inca nici un hipermarket, iar despre consumatorul roman s-a constatat clar ca este adeptul acestui tip de comert modern, ce se bazeaza pe principiul ,,totul sub acelasi acoperis", la cel mai bun raport calitate-pret", a conchis Andreea Mihai.