Inițiativele începute încă din anul trecut au fost dezvoltate, astfel încât accentele speciale au fost puse pe experiența naturii și outdoor living (la ediția din acest an o temă de mare interes a fost amenajarea și ambientarea balconului şi a grădinii), stilul etic, decorațiile artizanale și cele lucrate manual, accesoriile de fashion moderne și trendy.
Poate cel mai interesant aspect a fost anunţul şi demararea conceptului de organizare a târgului în ideea de a oferi mai multă inspiraţie şi relevanţă pentru o varietate de stiluri de viaţă, aşa cum este modelul clientului în acest moment. În centrul atenţiei au fost puse ferm grupurile-ţintă de consumatori, companiile prezentând produsele după formatul comercial şi stilul de viaţă, nevoile consumatorilor fiind astfel mult mai puternic reflectate, iar acest nou concept de organizare, aşa cum au declarat organizatorii târgului de la Messe Frankfurt, va fi şi mai accentuat la ediţiile viitoare.
Spaţiile expoziţionale sunt împărţite în districte/zone, astfel încât să se poată identifica răspunsuri privitoare la consumatori: cine sunt, ce le place, ce cumpără. În acest scop sunt utilizate mai multe scenarii privind stilurile de viaţă: “Modern”, “Urban”, “Cosy”, “Aventură” şi “Pământ”, codurile de culoare şi pictogramele asigurând, de asemenea, un ghidaj eficient.
Au fost organizate arii noi, speciale – Tendence.Impulse, Outdoor Living şi Tendence Academy, precum şi o gamă largă de programe şi evenimente complementare care au confirmat faptul că târgul a devenit sursa principală de informaţii experte pentru comerţ.
Mijloacele prin care designul de magazin şi în special modul de decorare a vitrinelor pot atrage atenţia şi interesul consumatorilor au fost demonstrate de standurile mai multor branduri renumite, regăsite în aria Village.
“Uitaţi de tendinţe. Observaţi lucrurile frumoase.”
Profesor Hanjerk Maier-Aichen
Târgul s-a bucurat în continuare de tururile de design asigurate de profesorul de design Hanjerk Maier-Aichen de la Universitatea de Arhitectură de la Karlsruhe, care identifică tendinţele actuale în domeniul home&deco, precum şi cele legate de comportamentul consumatorilor.
La ediţia din acest an profesorul a adus în discuţie câteva paradigme deosebit de actuale: materiale şi tehnologii vechi versus cele noi, analogizare versus digitalizare, perfecţiune vs. imperfecţiune în designul de obiect, serii mici şi unicate vs. serii mari de fabricaţie, etc. Alături de produsele care înglobează inovaţii (materiale şi tehnologii noi), în acelaşi timp sunt apreciate tot mai mult cele care fac apel la materiale şi tehnologii vechi (obiectele realizate manual, artizanii autentici, produsele care înglobează idei vintage şi retro). Companiile alese pentru discuţie (printre care s-au numărat Rader, Raumgestalt, Hubsch, Roots of Scandinavia, Lovi, Notabag) au fost remarcate prin faptul că fiecare produs în parte – ca şi colecţia – are o istorie, spune o poveste, astfel încât designul ajunge să devină comunicare, iar produsele de succes să transmită informaţie şi emoţie.
O mare tema de interes a prezentat-o în continuare zona expoziţională Talents, unde expun tineri designeri din lumea întragă care aduc numeroase inovaţii şi idei noi.
“Sunt atât de multe tendinţe încât am devenit antitrends. Consumatorul tipic actual este dispus să ofere mai mult pentru o calitate superioară, pentru produse care să dureze mai mult”, a spus profesorul în cadrul turului ghidat al târgului.