Procurorii DIICOT Craiova au reusit sa descalceasca itele afacerii armamentului tranzitat prin vama de la Calafat. Amintim ca, in data de 2 decembrie 2006, vamesii romani de la Calafat au descoperit intr-un TIR bulgaresc care intra in tara o suta de tevi de mitraliera cu afet, calibrul 7,62, 1.650 cutii pentru munitie si tot atatea benzi de cartuse pentru acelasi tip de mitraliere.
Cei doi cetateni bulgari care au sosit cu autotrenul in vama au fost retinuti si apoi arestati preventiv in baza mandatelor emise de Tribunalul Dolj. Ivanov Bodurov, 50 de ani, si Seydi Yusmenov Cheshliev, 43 de ani, nu aveau documente pentru armamentul pe care-l transportau si nici nu au declarat la intrarea in vama ce transporta. Dupa retinere, ei au refuzat orice colaborare cu anchetatorii romani.
În urma cercetarilor, procurorii craioveni din cadrul DIICOT au constatat ca intregul arsenal a fost produs la Cugir, fiind comandat de armata finlandeza. Firma din Bulgaria Armar Corp GTC (furnizor) a incheiat un contract cu armata finlandeza, prin intermediul altei societati finlandeze (Kuopion Asevarikko Neulaniementie) pentru livrarea armamentului.
Cum compania din tara vecina nu avea posibilitatea sa produca tevile si celelalte accesorii pentru mitraliera, le-a comandat la Romarm. Aceasta a preluat comanda, iar echipamentul a fost produs in Uzina Mecanica Cugir. Dupa finalizarea comenzii, Romarm i-a intrebat pe reprezentantii firmei bulgare daca vor ca armamentul sa fie trimis direct in Finlanda. Beneficiarii au cerut insa ca echipamentul sa fie trimis la Sofia. Ca urmare, pe data de 23 noiembrie, firma din Bulgaria a intrat in posesia produselor fabricate la Cugir. A urmat incheierea contractului pentru transportul armamentului. Armar Corp a incheiat un astfel de contract cu TNT, aceasta a subcontractat transportul cu Stratos Commerce Eood Sofia, iar la randul ei aceasta a incheiat alt subcontract, cu firma Stajkov I Sie Vaslav SD.
Pe 2 decembrie, TIR-ul care apartinea ultimei companii a ajuns in vama la Calafat. De la Sofia pana la Vidin, autovehiculul fusese escortat de politia bulgara. La controlul vamal, soferii au prezentat o factura pe care erau trecuti noua boxpaleti si cinci cutii de lemn, in valoare totala de 133.292 de euro. Anchetatorii romani nu au inteles motivul pentru care transportul s-a desfasurat perfect legal pe teritoriul Bulgariei, iar la intrarea in Romania s-a transformat intr-o conspiratie.