9 C
București
vineri, 10 ianuarie 2025
AcasăInvestigații România LiberăDoar trei vagoane Business in circulatie

Doar trei vagoane Business in circulatie

Desi CFR Calatori a contractat opt vagoane modernizate clasa Business, care au si fost livrate, doar trei sunt in momentul de fata in circulatie, celelalte urmand sa fie introduse in trafic in viitorul apropiat.
Vagoanele au fost modernizate la Atelierele CFR Grivita SA, pe baza unui contract in valoare de aproximativ patru milioane de euro. Cele trei vagoane aflate in circulatie sunt atasate la trenurile intercity pe relatiile Bucuresti-Oradea (doua) si Bucuresti-Timisoara. Potrivit oficialilor CFR Calatori, restul de cinci vagoane vor fi introduse treptat in trafic, in functie de cerere doua rute probabile fiind Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Iasi, in compunerea trenurilor Intercity.

Achizitii din Germania

Atelierele CFR Grivita au cumparat din Germania, de la Deutsche Bahn, cele opt vagoane, pe care apoi le-au modernizat. "Am luat decizia de a cumpara din Germania pentru ca singurele vagoane ale CFR care s-ar fi pretat la aceasta modernizare erau mult mai vechi. Vagoanele germane au ca an de fabricatie 1998-1999", ne-a declarat directorul general al societatii, Claudiu Alexandru. El a precizat ca vagoanele respective sunt construite din tabla inoxidabila, ceea ce constituie un avantaj cert din punctul de vedere al exploatarii.
Achizitionarea unei alte transe de vagoane tip Business va fi luata in calcul de CFR Calatori in functie de alocarile financiare bugetare in acest sens si de rezultatele unui studiu de piata, care sa releve preferintele calatorilor.
Noutatea acestui serviciu consta in faptul ca vagoanele ofera si alte facilitatti fata de cele existente pana acum. Destinat calatorilor cu venituri peste medie, serviciul se adreseaza, in mod special, oamenilor de afaceri, pentru care mobilitatea intre centrele business din tara reprezinta o componenta importanta a afacerilor lor.
În functie de dotari, serviciul  Business este de doua tipuri: Stan-dard si Exclusive. Noul standard de transport are urmatoarele carac-teristici principale: fotolii confor-tabile din piele pentru serviciul exclusiv si din plus pentru serviciul standard; monitoare cu dia-gonala de 51 cm in fiecare vagon; display-uri montate in spatarele scaunelor; modul pentru casti cu patru canale audio; acces wireless la internet. La acestea se adauga un bar prevazut cu frigider, cuptor cu microunde si expresor de cafea.
Pentru o calatorie la clasa Business Exclusive pe ruta Bucuresti-Oradea, tariful este de 155,10 lei, iar la clasa Standard, de 135,10 lei.
In afara de contractele cu CFR Calatori, Atelierele CFR Grivita livreaza si in Uniunea Europeana diverse subansambluri. In prezent, dupa cum spune directorul Alexandru, societatea livreaza in Franta cabine de toaleta pentru vagoane de cale ferata, iar in Grecia si Olanda piese de schimb pentru material rulant.
In 2006, cifra de afaceri a societatii a fost de aproximativ 20 milioane de euro, iar rata profitului a reprezentat in jur de 7%, dupa cum a mai precizat directorul.

Cele mai citite

Adrian Mutu a explicat de ce a ales Petrolul Ploiești. „Spiritul echipei m-a convins”

Adrian Mutu a revenit în SuperLigă în această iarnă, semnând cu Petrolul Ploiești, formație pe care o va antrena în a doua parte a...

FCSB își dorește un atacant de națională! Denis Alibec, numele vehiculat, dar transferul rămâne incert

FCSB continuă pregătirile pentru a doua parte a sezonului, în cantonamentul din Antalya, și este în căutarea unui atacant care să concureze cu Daniel...

Agenția Europeană pentru Securitatea Aeriană avertizează asupra riscurilor de zbor deasupra Rusiei

Agenția Europeană pentru Securitatea Aeriană (EASA) a emis vineri un nou „buletin de securitate cu privire la zonele de conflict,” recomandând companiilor aeriene să...
Ultima oră
Pe aceeași temă