Operatorul portuar DP World Constanta South Continer Terminal a inaugurat, ieri, cea de-a doua faza a extinderii terminalului de containere pe care il opereaza in Portul Constanta. Potrivit directorului comercial al companiei, Raluca Daraban, capacitatea de operare va fi astfel marita de la 500.000 de TEU-uri pana aproape de un milion de TEU-uri anual.
„Lucrarea a fost demarata in luna aprilie a acestui an si a fost finalizata cu o luna mai devreme decat termenul contractual, ceea ce pe noi ne incanta, deoarece asteptam un trafic foarte mare in lunile care urmeaza”, a precizat aceasta. Specialistii CSCT estimeaza un trafic pentru anul in curs de 850.000 de TEU-uri, ceea ce demonstreaza ca extinderea terminalului era absolut necesara. Pe langa noua platforma, care a fost inaugurata ieri, operatorul portuar a facut investitii si in echipamentele de manipulare containere. In luna mai, sunt asteptate inca doua macarale de cheu de capacitate foarte mare, care sunt capabile sa ridice doua containere in acelasi timp de pe nava. „Investitiile vor continua. Dorim sa demaram in cel mai scurt timp si a treia etapa de dezvoltare. Estimam ca la mijlocul anului viitor o parte din noua platforma va fi operationala si speram ca in scurt timp sa putem declara ca avem o capacitate de 2,5-3 milioane de TEU-uri anual”, a precizat Raluca Daraban. Valoarea totala a investitiei la acest moment este de 35 de milioane de dolari, fondurile provenind in intregime de la DP World. In ceea ce priveste timpul de operare a containerelor, acesta este comparabil cu cel al porturilor europene cele mai importante. In acest moment, se descarca circa 25 de containere pe ora pe pod, in conditiile in care aici sunt trei poduri. Incepand cu anul viitor, cu ajutorul noilor macarale, capacitatea practic se va dubla.
Ca in Formula 1
Rowan Bullock, general manager al DP World, a subliniat realizarile deosebite ale CSCT din aprilie 2004, cand aici nu exista nimic, pana in momentul de fata, la 850.000 de TEU-uri anual. „E un record cu care ar fi mandra orice echipa de Formula 1”, a declarat acesta. Rowan Bullock a adaugat ca pentru Constanta mult mai importante sunt cele 442 de noi locuri de munca ce au fost create aici, adaugand ca lucrurile nu se vor opri aici. Rezultatele obtinute de CSCT au fost recunoscute si pe plan mondial, acesta fiind desemnat, luna trecuta, unul dintre cele mai importante 100 de terminale din lume. Managerul general a precizat ca toate acestea nu ar fi fost posibile fara colaborarea dintre autoritatile portuare, clienti si managerii terminalului si fara capacitatea investitionala a DP World. Rowan Bullock a mai spus ca viitorul este pozitiv, luand in vedere si apropiata aderare a Romaniei la Uniunea Europeana. Mircea Banias, directorul general al Administratiei Porturilor Maritime Constanta, a precizat ca DP World este unul dintre cei mai importanti parteneri ai CNAPMC. „Interesul nostru este comun: vrem ca portul sa creasca in activitate si in importanta in aceasta zona.”