Legislația privind înființarea și organizarea asociațiilor de proprietari se va modifica începând din septembrie. Noua lege va aduce – pe lângă mai multe noutăți privind folosirea, modificarea și întreținerea apartamentelor sau modul în care se pot înființa și funcționa asociațiile de proprietari sau chiriași – și schimbări privind activitatea administratorilor de imobile, notează advocatnet.ro. Legea 196/2018 va intra în vigoare pe 28 septembrie 2018.
Potrivit actului normativ, toate asociațiile de proprietari vor fi obligate să dețină un singur cont bancar, care va putea fi folosit de către proprietarii apartamentelor sau de către alți locatari pentru a plăti cotele lunare de întreținere. Administratorul va vira în acest cont toate sumele încasate de la proprietari și chiriași, iar ulterior va face toate plățile curente către furnizorii de servicii sau de lucrări. Datele contului trebuie să fie aduse la cunoştinţa tuturor membrilor asociaţiei de proprietari.
Administratorul va fi obligat ca în termen de 24 de ore din momentul în care primește orice sumă de bani să o depună în contul asociaţiei.
Doar în cazuri excepţionale, în care este vorba despre cheltuieli neprevăzute, şi doar cu acordul proprietarilor, administratorul de bloc va putea păstra în casierie bani cash, şi asta doar în limita a 1.000 de lei. Potrivit noii legi, „în cazul în care administratorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile, sau le îndeplineşte în mod defectuos, cauzând prejudicii asociaţiei de proprietari, asociaţia de proprietari, în baza hotărârii adunării generale, poate retrage din garanţia administratorului o sumă de bani pentru acoperirea prejudiciilor create, sau poate hotărî diminuarea venitului în funcţie de gravitatea faptei, în condiţiile prevăzute în contractul de administrare, precum şi de a acţiona în instanţă pentru recuperarea prejudiciilor provocate“.