Petrom este in discutii avansate pentru achizitia unor retele de benzinarii in Bulgaria si Serbia, negocierile fiind purtate in paralel, iar finalizarea unei tranzactii ar putea avea loc la sfarsitul acestui an sau inceputul anului viitor, potrivit unor oficiali din cadrul companiei.
Sursa citata nu a dorit sa precizeze si numele partenerilor cu care Petrom discuta aceste achizitii. Pentru ca pietele din Bulgaria si Serbia au ajuns la un grad de maturitate, cumpararea de statii in locul unor investitii greenfield este o strategie mai potrivita pentru extindere, sustin reprezentantii companiei.
In ceea ce priveste dezvoltarea retelei interne, Petrom va aloca fonduri pentru construirea a circa 50 de unitati noi in urmatoarele 18 luni, iar alte 50 de unitati neprofitabile vor fi inchise.
„Nu vom vinde aceste statii pe care le inchidem, pentru ca sunt in locatii neatractive”, a spus sursa citata, precizand ca toate costurile legate de ecologizarea spatiilor rezultate in urma incetarii activitatii vor fi suportate de firma.
Pe langa aceasta, alte benzinarii vor intra intr-un program de mo-dernizare, iar activitatea lor va fi sistata temporar.
Intr-o perioada mai mare de timp, statiile de distributie a carburantilor detinute de Petrom vor fi trecute treptat intr-un sistem denumit „Full Agency”, in care compania este in continuare proprietarul bunurilor respective, dar administrarea benzinariilor va fi in sarcina unui partener privat.
Firma a schimbat si o parte din furnizorii pentru produse non-oil din benzinarii, reducand numarul acestora de la 300 la circa 30.