3 C
București
vineri, 10 ianuarie 2025
AcasăSpecialRoIAS 2006, pe ultima suta de metri

RoIAS 2006, pe ultima suta de metri

Intreg Aeroportul Mihail Kogalniceanu este prins in febra pregatirilor pentru RoIAS 2006. „Concurentii” fac ultimele reglaje la avioane, organizatorii pun la punct traseele pentru vizitatori. La miting vor evolua nume mari din aviatie. Formatia de acrobatie aeriana „Turkish Stars” este bine cunoscuta publicului constantean, aparatele F 5 vopsite in culorile traditionale ale Turciei evoluand si la RoIAS 2001. Tot la capitolul „veterani” figureaza si cunoscuta formatiune italiana „Frecce Tricolorii”. Debutanti sunt croatii „Wings of Storm” si „PC 7 Demo Team” din Elvetia. La grupa solo vor evolua cate un aparat francez, olandez, suedez, spaniol, german si austriac. Generalul Gheorghe Catrina, seful Statului Major al Fortelor Aeriene, a declarat ca initial se optase pentru varianta ca mitingul sa se desfasoare pe aeroportul Baneasa, insa pana la urma a fost aleasa locatia de la malul marii din doua considerente: numarul mare de turisti veniti pe litoral si intrarea aeroportului din capitala in reparatii.

„29”, marele invins

La spectacolul aerian vor participa peste 100 de aeronave. Tara noastra, ca stat-gazda, are pregatite de zbor 12 MIG 21 LanceR, cinci IAR 99 Soim, 4 L 39 Albatros, doua AN 26, cinci IAK 52, un Hercules si 14 elicoptere Puma si Allouette. Din pacate pentru public, pilotii romani nu vor putea executa figuri acrobatice dificile. MIG-ul 29, cel care a incantat vizitatorii de la RoIAS 2001, nu mai este acum in inzestrarea fortelor aeriene. Nu ne-au ramas decat avioanele-scoala cu elice si reactie care, chiar daca vor executa figuri dificile, nu au aceeasi priza la public ca avioanele de atac.

„Corigenti” la capitolul buget

Acrobatiile aeriene au devenit un lux pentru un stat sarac cum este Romania. Aeronavele sunt special pregatite, se renunta la o parte a echipamentelor militare si practic avionul este scos din uzul curent. In plus, nu orice tip de aparat se preteaza la astfel de executii. MIG-ul 29 de care aminteam mai sus este una dintre „sculele” preferate ale pilotilor din fostul bloc comunist la spectacolele aeriene. Comparativ cu el, MIG-ul 21, chiar si in varianta LanceR, nu face nici cat o ceapa degerata. Achizitionarea unor aparate performante este un vis frumos al pilotilor romani. Armata abia daca are bani pentru executarea orelor minime de zbor si intretinerea aeronavelor din exploatare, daramite pentru activitati „exotice”. In aceste conditii, organizarea unui miting international, cu o lista de invitati lunga, este o reusita pentru fortele aeriene.

Cele mai citite

Partidul bulgar „Renașterea” cere alipirea Macedoniei și sudului Basarabiei la Bulgaria

Partidul extremist „Renașterea”, din Bulgaria, a scris joi, pe pagina de Facebook, un comentariu referitor la revendicări teritoriale. Pornind de la declarațiile recente ale...

Tanczos Barna: ANAF investighează modul de finanţare a campaniei electorale a candidatului la preşedinţie Călin Georgescu

Ministrul Finanţelor Publice, Tanczos Barna, a declarat, joi seară, că ANAF, alături de organele judiciare, investighează modul de finanţare a campaniei electorale a candidatului...

Partidul bulgar „Renașterea” cere alipirea Macedoniei și sudului Basarabiei la Bulgaria

Partidul extremist „Renașterea”, din Bulgaria, a scris joi, pe pagina de Facebook, un comentariu referitor la revendicări teritoriale. Pornind de la declarațiile recente ale...
Ultima oră
Pe aceeași temă