1.3 C
București
miercuri, 27 noiembrie 2024
AcasăSpecialAFDJ Galati lupta pe toate fronturile cu "ghetarul Dunarea"

AFDJ Galati lupta pe toate fronturile cu „ghetarul Dunarea”

Administratia Fluviala a Dunarii de Jos a reusit ieri sa elibereze din stransoarea podurilor de gheata senalul navigabil de pe canalul Sulina si Bara Sulina unde actionasera navele „Gheorghieni” si „Targu Ocna”, convoaiele care erau captive in imensul ghetar care devenise Dunarea reluandu-si navigarea. Mai exista insa o situatie dificila de gheata la Cotul Tulcei, dar si acolo fusese trimis pentru fluidizarea aglomerarii de sloiuri de gheata remorcherul maritim „Perseus” si impingatoarele Mamaia si Gheorghieni. In zona dintre Galati si Tulcea actionau pe post de spargator de gheata nava speciala „Semnal 2”, iar in disperare de cauza autoritatile navale au trimis in zona si draga „Dunarea maritima”. La kilometrul 280, in amonte de Harsova, convoiul compus din impingatorul „Gorj” si sase barje incarcate cu bauxita era in continuare imobilizat in podul de gheata. Impingatoarele „Filiasi” 12 si „Piatra Neamt” de la CNFR Navrom Galati fusesera trimise de doua zile pentru deblocarea convoiului, dar reusisera sa sparga numai un prim pod de gheata situat in aval de kilometrul 280. Deplasarea printre gheturi a celor doua nave a fost extrem de dificila, ele reusind sa parcurga cei aproape 10 kilometri in 14 ore. La inchiderea editiei, cele doua nave se aflau la 6 kilometri de convoiul imobilizat in „ghetar”. Deblocarea navigatiei pe Dunarea Maritima si Canalul Sulina este o victorie a AFDJ Galati impotriva „ghetarului Dunarea”, dar nu este una definitiva, pentru ca temperatura apei scazuse de la un grad la zero grade si navele trebuiau sa navigheze in continuare in toate zonele pentru a preveni formarea podurilor de gheata. La inchiderea editiei, direcorul AFDJ Galati Mihai Ochialbescu se afla la Tulcea si coordona operatiunile de deblocare de la Cotul Tulcei: „Nu este pod de gheata, dar sunt sloiuri 100%. Actionam in continuare cu cele trei nave, dar mai putin cu "Mamaia", in special cu "Perseus" si "Gheoghieni", care sunt nave mai solide. Toate navele vor ramane in continuare in aceasta zona pana vom reusi sa fluidizam scurgerea sloiurilor. Speram sa ne ajute si navele care urca pe Canalul Sulina. Eu sunt convins ca vom reusi ca in maximum doua zile sa rezolvam cu bine si sa nu mai fie probleme in navigatia navelor”.

Cele mai citite

Derby-ul serii în Liga Campionilor: Bayern Munchen-Paris Saint-Germain 1-0

Bayern Munchen a învins-o pe Paris Saint-Germain cu scorul de 1-0, marţi seara, pe Allianz Arena, într-un meci din etapa a cincea a Ligii...

Jair Bolsonaro ar putea fi inculpat pentru participare activă la un proiect de lovitură de stat împotriva succesorului său Lula da Silva

Fostul preşedinte brazilian de extremă-dreapta Jair Bolsonaro "a participat activ" la un proiect de lovitură de stat menită să împiedice revenirea la putere a...

În SUA a început transferul puterii între Joe Biden și Donald Trump

Joe Biden şi Donald Trump au demarat procesul de transfer al puterii, a anunţat marţi echipa republicanului, care şi-a format fără întârziere guvernul, conform...
Ultima oră
Pe aceeași temă