22.8 C
București
vineri, 20 septembrie 2024
AcasăSpecialAFDJ Galati lupta pe toate fronturile cu "ghetarul Dunarea"

AFDJ Galati lupta pe toate fronturile cu „ghetarul Dunarea”

Administratia Fluviala a Dunarii de Jos a reusit ieri sa elibereze din stransoarea podurilor de gheata senalul navigabil de pe canalul Sulina si Bara Sulina unde actionasera navele „Gheorghieni” si „Targu Ocna”, convoaiele care erau captive in imensul ghetar care devenise Dunarea reluandu-si navigarea. Mai exista insa o situatie dificila de gheata la Cotul Tulcei, dar si acolo fusese trimis pentru fluidizarea aglomerarii de sloiuri de gheata remorcherul maritim „Perseus” si impingatoarele Mamaia si Gheorghieni. In zona dintre Galati si Tulcea actionau pe post de spargator de gheata nava speciala „Semnal 2”, iar in disperare de cauza autoritatile navale au trimis in zona si draga „Dunarea maritima”. La kilometrul 280, in amonte de Harsova, convoiul compus din impingatorul „Gorj” si sase barje incarcate cu bauxita era in continuare imobilizat in podul de gheata. Impingatoarele „Filiasi” 12 si „Piatra Neamt” de la CNFR Navrom Galati fusesera trimise de doua zile pentru deblocarea convoiului, dar reusisera sa sparga numai un prim pod de gheata situat in aval de kilometrul 280. Deplasarea printre gheturi a celor doua nave a fost extrem de dificila, ele reusind sa parcurga cei aproape 10 kilometri in 14 ore. La inchiderea editiei, cele doua nave se aflau la 6 kilometri de convoiul imobilizat in „ghetar”. Deblocarea navigatiei pe Dunarea Maritima si Canalul Sulina este o victorie a AFDJ Galati impotriva „ghetarului Dunarea”, dar nu este una definitiva, pentru ca temperatura apei scazuse de la un grad la zero grade si navele trebuiau sa navigheze in continuare in toate zonele pentru a preveni formarea podurilor de gheata. La inchiderea editiei, direcorul AFDJ Galati Mihai Ochialbescu se afla la Tulcea si coordona operatiunile de deblocare de la Cotul Tulcei: „Nu este pod de gheata, dar sunt sloiuri 100%. Actionam in continuare cu cele trei nave, dar mai putin cu "Mamaia", in special cu "Perseus" si "Gheoghieni", care sunt nave mai solide. Toate navele vor ramane in continuare in aceasta zona pana vom reusi sa fluidizam scurgerea sloiurilor. Speram sa ne ajute si navele care urca pe Canalul Sulina. Eu sunt convins ca vom reusi ca in maximum doua zile sa rezolvam cu bine si sa nu mai fie probleme in navigatia navelor”.

Cele mai citite

Raya a salvat-o pe Arsenal de la eșec! Portarul spaniol a avut o paradă uluitoare

David Raya, portarul lui Arsenal, a fost protagonistul unei duble parade impresionante care a salvat echipa sa în meciul împotriva Atalantei, scor 0-0, din...

Generația Z și „teatrul productivității”: schimbări în implicarea angajaților pe piața muncii

Experții observă o tendință în creștere printre angajați, din diverse industrii, de a participa la ceea ce se numește „teatrul productivității” – o activitate...

Anchetă Liban: Dispozitivele de comunicații au fost piratate înainte de intrarea în țară

O anchetă preliminară a autorităţilor libaneze arată că pagerele, staţii portabile de emisie-recepţie şi alte dispozitive de transmisie ale Hezbollah care au explodat în...
Ultima oră
Pe aceeași temă