„Nu de puține ori, experți în domeniul științelor Educației, specialiști psihologi au atras atenția cu privire la faptul că închiderea unităților de învățământ, în special pentru segmentul de vârstă al preșcolarilor și școlarilor din învățământul primar, poate avea consecințe grave asupra dezvoltării psiho-emoționale și cognitive a celor mici. Perioada de vârstă la care mă refer este vitală în ceea ce privește formarea și dezvoltarea unui copil, iar lipsirea acestora de accesul la activitățile educaționale poate reprezenta o încălcare a dreptului fundamental la Educație. În același timp, consider că se generează și o situație discriminatorie atâta timp cât cei mici nu pot să folosească sistemul online ca mijloc de învățare, în timp ce, începând cu gimnaziul, elevilor le este mult mai facil să utilizeze resursele digitale”, susține Iurișniți, într-o scrisoare deschisă adresată premierului Ludovic Orban.
Deputatul USR reamintește că declarațiile premierului și ale ministrului educației au arătat că mediul școlar nu a fost în niciun moment un spațiu care să faciliteze infecțiile cu noul coronavirus și care să necesite închiderea totală a unităților școlare.
Iurișniți susține că, din această perspectivă, consideră că măsura dispusă de autoritățile centrale este profund disproporționată și excesivă. „Consider că, în continuare, decizia cu privire la închiderea unităților școlare trebuie luată de autoritățile publice locale, prin raportare la principiile autonomiei locale și subsidiarității”, se mai arată în scrisoarea deputatului USR.