Casa de Pensii Bucuresti ne-a transmis un „drept la replica” pentru ca am scris despre haosul de la ghiseele acestei institutii, dar si despre disperarea miilor de varstnici revoltati de modul in care li s-au recalculat pensiile sau nu li s-a raspuns la nenumaratele sesizari trimise. Indiferent de motivele invocate, Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti este o INSTITUTIE PUBLICA, cu personal platit din banii NOSTRI, obligata sa raspunda sesizarilor scrise in maximum 30 DE ZILE, dar mii de bucuresteni nu au primit un raspuns nici dupa doi ani. Multi dintre acestia nu se mai afla printre noi sau au depasit varsta senectutii, neavand prea mult timp sa mai astepte ca functionarii de la casa de pensii sa le ia in considerare anii de facultate, adeverintele depuse pentru o noua recalculare sau sa corecteze erorile comise prin inscrierea unor date gresite din carnetele de munca.
„Pensionarii care nu au primit nimic in urma recalcularii si nu au beneficiat nici de majorarea valorii punctului de pensie cu 9,3% ne-au adresat pana in prezent un numar record de 123.192 de cereri de re/recalculare. Din acestea au fost instrumentate 30.045 de cereri. Avand in vedere ca unui salariat ii revine ca sarcina zilnica rezolvarea a 13 dosare, se poate demonstra, printr-un simplu calcul, ca 93.147 de cereri de re/recalculare vor putea fi solutionate cu personalul existent in cel putin 8 luni de zile, netinand seama de complexitatea deosebita a majoritatii dosarelor. Din pacate, aceasta este o realitate pe care multi nu vor sa o inteleaga”, afirma CPMB. Referitor la deciziile de recalculare pentru adaugarea perioadei de facultate, conform Legii 176/2004, „precizam ca, in continuare, in Capitala, fata de alte judete, inca se mai primesc dosare pentru acordarea acestor drepturi. Reamintim ca institutiei noastre i-a revenit sarcina recalcularii a peste 50.000 dosare de pensie prin adaugarea studiilor superioare, ceea ce echivaleaza cu activitatea prestata intr-un an de zile de Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti, iar pentru instrumentarea acestor dosare nu s-au alocat resurse suplimentare”, spun sefii CPMB. Proteste, demisii, greve ale foamei in sprijinul pensionarilor carora nu le pot raspunde nu au existat la aceasta institutie, cu exceptia unei scrisori deschise semnate de 7 salariati care au dorit sa-si pastreze anonimatul. La inceputul acestui an mai asteptau sa li se ia in considerare anii de facultate peste 7.000 de pensionari, dar o situatie actualizata nu ne-a fost transmisa, cu toate insistentele repetate.
Paradoxal, reprezentantii CPMB ne transmit ca, „in incheiere, ne exprimam dorinta de a conlucra cat mai strans cu mass-media, pe baza deplinei transparente, spre informarea obiectiva a cititorilor”.(!?)
Pensionarii asteapta ca functionarii de la ghisee sa le raspunda, calm, la toate nelamuririle cu care au intrat pe usa casei lor.