Caldura excesiva din ultimele zile este mana cereasca pentru agentii economici care comercializeaza bauturi racoritoare sau apa imbuteliata. Vanzarile au prins aripi, fiecare constantean fiind, in aceste zile, in cautarea unui suc rece sau a unei beri care sa mai „inmoaie” canicula.
Consumul de apa plata, apa minerala si de sucuri a crescut, in ultima perioada, cu aproximativ 50%. Estimarea apartine patronilor de magazine, care au fost nevoiti sa comande din ce in ce mai multa marfa de acest gen. „Vanzarile au crescut puternic in ultimele zile, fie ca este vorba despre bidoane de apa plata de 5 litri sau de bauturi racoritoare la doza, care se vand cu un leu nou bucata”, spune Ileana B., managerul unei alimentare din orasul Constanta. Cele mai mai cresteri ale vanzarilor au fost consemnate la apa plata si la apa minerala. „Este foarte cald. Trebuie sa ne racorim cumva”, a declarat si Ion P., unul dintre cumparatori.
Se cumpara en-gros
Faptul ca vanzarile au crescut vertiginos se recunoaste si in obiceiurile de cumparaturi ale constantenilor. Daca in magazinele alimentare din oras se vand sticle de pana la doi litri, care sunt consumate de obicei pe loc, pe strada sau in masina, la supermarketuri sau hypermarketuri, apa minerala si cea plata sunt achizitionate cu baxul, din doua motive: in primul rand, pentru ca asa este mai ieftin, in al doilea rand, pentru ca sase sticle, fie ele si de doi litri, se conusma intr-o zi sau doua. Daca tot vorbim despre pret, unul dintre produsele preferate ale constantenilor este apa imbuteliata la bidoane de cinci litri, al carei raport cantitate-pret este in avantajul clientului.
Terasele, arhipline
Lucrurile merg bine in aceasta perioada si pentru terasele si gradinile in aer liber, fie ca sunt din Constanta sau din statiuni. Distractia preferata a turistilor in aceste zile si nopti tropicale pare sa fie gustatul unei bauturi, astfel ca berea curge in valuri.
Cei mai multi dintre comerciantii intervievati spun ca, fata de inceputul de sezon, vanzarile aproape s-au dublat. Pentru multi dintre ei, aceasta perioada de canicula este binevenita dupa grijile pe care si le-au facut in luna iunie, cand toata lumea anunta ca litoralul romanesc va fi gol si ca afacerile lor vor merge in pierdere.