Situatia marinarilor de pe vasele Tortuga si Santa Claus se agraveaza pe zi ce trece. Cu salarii neprimite de aproape un an si fara alimente, starea lor fizica si psihica este deplorabila. Armatorilor pare sa nu le pese de soarta angajatilor.
Nava Tortuga, sub pavilion Insulele Comore, este in continuare retinuta in dana 83 a Portului Constanta. Adrian Mihalcioiu, reprezentantul Federatiei Internationale a Transportatorilor din Romania, spune ca a luat legatura cu armatorul, firma Sunship Panama, care a declarat ca a aranjat cu reprezentanta ITF din Sevastopol plata salariilor restante. Problema este insa ca in Sevastopol nu exista reprezentanta ITF! Mihalcioiu a declarat ca a cerut armatorului sa plateasca lefurile marinarilor in Constanta, mentionand ca exista restante situate intre 5 si 11 luni. Acesta a mai spus ca a trimis adrese catre autoritati sa nu lase nava sa paraseasca portul si ca a contactat reprezentanta centrala a ITF pentru a prezenta situatia celor 19 marinari rusi. In cazul in care armatorul nu va plati salariile restante, se va apela la calea legala, care presupune scoaterea navei la licitatie si acoperirea datoriilor din suma obtinuta.
In ceea ce priveste vasul Santa Claus, Adrian Mihalcioiu spune ca probemele cu aceasta nava au aparut in martie, cand echipajul de atunci a ajuns in Romania si a reclamat ca nu este platit de sase luni si nu are mancare la bord. Nici acum, cei 15 ucraineni si patru romani aflati pe vas nu au alimente de pe data de 15 august. Reprezentantul ITF a luat legatura cu armatorul, care a declarat ca va incerca sa trimita 1.000 de dolari, pentru a acoperi necesitatile de baza. Si in acest caz a fost informat cartierul general ITF din Marea Britanie. Situatia marinarilor este cu atat mai grava cu cat singura sursa de apa provine de pe santier, din mila angajatilor de aici. Ieri dupa-amiaza, directorul adjunct al Capitaniei Zonale Constanta, Laurentiu Zamfir, a declarat ca directorul adjunct al Autoritatii Navale Romane, Valentin Serbanescu, a emis o interdictie de plecare in care se spune ca nava nu are voie sa paraseasca Portul Constanta pana cand armatorul nu aduce alimente si apa marinarilor.