11.5 C
București
marți, 19 noiembrie 2024
AcasăLifestyleGeorge Axinte, antreprenor: „Apicultura nu e ușoară!”

George Axinte, antreprenor: „Apicultura nu e ușoară!”

Am stat de vorbă cu George Axinte care a pornit inițial o afacere cu produse naturiste, iar ulterior a creat brandul Albeena, devenind la rândul său apicultor. Astăzi, Albeena lucrează cu apicultori care au în spate zece ani de experiență și stau față în față cu fapte reale despre tot ceea ce înseamnă această muncă.

 

Cum s-a născut brandul Albeena?

George Axinte: Înainte de a construi brandul Albeena am lansat împreună cu partenerul meu de afaceri Victor Dolis, lanțul de magazine naturiste Remediu și site-ul www.remediu.ro.

Ideea brandului Albeena a venit din dorința de a promova produse românești autentice, 100% naturale, așa cum ni le oferă natura. Apicultura și produsele apicole sunt o practică strămoșească pentru noi, românii.  Dacii  făceau troc cu miere, o ofereau grecilor în schimbul uleiului.

În ultima vreme s-a uitat cât de importante sunt produsele apicole, motiv pentru care noi am decis să le punem în valoare prin calitate, imagine și beneficiile lor de excepție.

Pentru cine nu știe și pentru că ați întrebat de unde acest nume, explicația e simplă: Albeena este un joc de cuvinte între englezescul „bee” (albina – trad.) și corpul fonetic albina.

 

De unde vin furnizorii Albeena?

 

Apicultorii cu care lucrăm sunt verificați personal de mine și în felul acesta avem siguranța că în fiecare stupină albinele sunt tratate corespunzător cu grijă și atenție. Apicultorii noștri au cel puțin zece ani de experiență în îngrijirea albinelor și cunosc toate tainele acestei meserii, astfel încât produsele noastre apicole să fie de cea mai bună calitate. Calitatea produselor Albeena este permanent testată în laboratoare specializate prin analize fizico-chimice și microbiologice la standarde europene.

Obiectivul nostru este ca produsele Albeena să fie accesibile tuturor consumatorilor. Ne dorim în primul rând să educam oamenii, astfel încât să înteleagă drumul produselor noastre, de la stupină la masa de consum.

      

Cum te raportezi la concurență? Ce te diferențiază? În România există 1,5 milioane de stupi, conform Ministerului Agriculturii.

 

Concurența este una strânsă, considerând că produsele apicole sunt de larg consum. Diferența constă în faptul că produsele Albeena sunt prezentate clienților în starea lor pură, așa cum au fost extrase din stup. Mai mult decât atât, am decis să mă specializez ca apicultor certificat,  tocmai datorită nevoii de a testa calitatea produselor, cât și a sursei.

Apicultura se practica intensiv în România, statistic fiind înregistrați peste 1,5 milioane de stupi, conform Ministerului Agriculturii. În ceea ce privește relația între apicultură și pasiune, acestea se împletesc de la sine. Nu se pot obține rezultate în apicultură fără dedicație, grijă și iubire față de albine. Anual, dedic timp la stupinele de unde provin produsele Albeena, iar apicultorii noștri îmi împărtășesc pasiunea și secretele acestei meserii pe care o practic și eu la randul meu.

 

Cum este viața de antrepenor?

Important este să faci ceea ce îți place, doar atunci cuantifici efortul depus drept o realizare la sfârșit de zi. Personal, ceea ce mă motivează este beneficiul adus de produsele apicole pentru sănătate, iar dificultățile pe care le întâmpin în economia curentă par mai „dulci” atunci când clienții revin datorită calității produselor noastre.

 Cea mai mare provocare pe care am avut-o când am lansat brand-ul a fost câștigarea încrederii și construirea canalului de comunicare către clienți. Noi dedicăm o importanță deosebită fiecărui segment ce ne definește business-ul (producție, marketing, vânzări, PR), dar cel mai dificil a fost să găsesc un echilibru, pe care l-am dorit perfect, între accesibilitatea în piață, volum și promovare.

 

Care sunt planurile de viitor? Care sunt perspectivele de dezvoltare? Vă doriți să intrați pe piețele externe?

 

Principalul nostru obiectiv este menținerea calității în mediul competitiv. Adițional, investim în dezvoltarea de noi produse și noi tehnologii. Cât despre piețele externe, acestea sunt atractive datorită unui consum ridicat de produse apicole. Pe termen scurt, obiectivul nostru este sa facem brand-ul Albeena cunoscut publicului larg, prin participare la târguri, expoziții, campanii de educare etc.

 

Ce ar trebui să știe oamenii despre produsele apicole?

Sub îndrumarea unui apifitoterapeut, produsele apicole aduc beneficii multiple sănătății pentru prevenirea și tratarea diverselor afecțiuni. De asemenea, foarte importantă este verificarea sursei lor. Recomand consumul produselor apicole doar de la producători specializați  în domeniu sau din magazinele specializate, care respectă condițiile de păstrare. 

 

Care sunt miturile despre apicultură pe care vreți să le deturnați?

Cel mai mare mit este că apicultura e ușoară! Pentru necunoscători, e bine de știut că apicultura implică cunoștinșe tehnice, veterinare, efort, timp, investiții materiale și nu în ultimul rând, pasiunea pentru albine. Ulterior, vremea va decide în favoarea producției stupilor. Așadar, apicultura este un meștesug care necesită răbdare și dedicare pe termen lung.  

Cele mai citite

Ziua Internațională a bărbaților se sărbătorește pe 19 noiembrie

Ziua Internațională a bărbaților, celebrată anual pe 19 noiembrie, promovează recunoașterea contribuțiilor și a bunăstării bărbaților și băieților în societate. Ziua Internațională a bărbaților...

Fermierii britanici vor protesta împotriva „taxei pe tractoare” la Londra

Mii de fermieri britanici sunt așteptați în Piața Parlamentului, marți, pentru a protesta și împotriva anulării unei scutiri de impozite pe moștenire Măsura a ajutat...

Anvelope mixte versus anvelope de iarnă

Utilizarea unui set de anvelope tip all-season poate reduce considerabil costurile de exploatarea ale unei mașini, dar este bine să știți și care...
Ultima oră
Pe aceeași temă