17.1 C
Bucureศ™ti
marศ›i, 8 octombrie 2024
AcasฤƒSpecialScandalurile turneelor internationale ale Teatrului Muzical continua

Scandalurile turneelor internationale ale Teatrului Muzical continua

Seria scandalurilor provocate de modul dubios in care au fost organizate de catre directorul Florin Melinte turneele in strainatate ale Teatrului Muzical „Nae Leonard” din Galati continua in justitie.

Scandalul diurnelor continua sistematic

Dupa ce actorii si personalul tehnic de la teatru au castigat o actiune in justitie prin care teatrul este obligat sa le plateasca suma de 17.600 de euro, ce reprezinta diurnele neachitate pentru un turneu intreprins in Italia in perioada 6-20 august 2003, directorul Melinte refuza sa se supuna deciziei instantei, anuntand ca va ataca sentinta la Curtea de Apel. Melinte sustine ca procesul a fost pierdut din cauza ca nu au fost prezentate probele apararii si pentru ca aparatorul nu a ajuns la proces. El mai sustine ca acesti bani nu ar trebui achitati de teatru, ci de catre impresarul turneului. Noul episod reaminteste scandalurile provocate de multe alte turnee organizate de Melinte. La un turneu organizat ceva mai recent, membrii trupei au primit diurne de 12,5 euro/zi, desi reglementarile contractelor internationale prevad ca artistii sa primeasca 35 euro/zi. Dupa un alt turneu organizat in San Marino, Curtea de Conturi a descoperit alte nereguli, de zeci de mii de euro. Invocarea de catre Florin Melinte al faptului ca diurnele restante ar trebui platite de impresar reaminteste de un alt scandal de aceasta data international, provocat de un turneu organizat in Germania in ianuarie 2004.

Inginerii financiare cu „Traviata”

Atunci, trupa a plecat in turneu sub alta titulatura, nu cea a „Teatrului Muzical „Nae Leonard””, artistii au fost considerati in concediu de odihna, iar directorul Melinte s-a prezentat ca… producator!? Contractul de impresariat a fost semnat cu Agentia Walter Forster din Passau, care a subcontractat spectacolele cu agentii locale. Asa ca obligatiile ce derivau din clauzele succesiunii de contracte sunt greu de precizat. Calcule simple au demonstrat ca in acel turneu s-au incasat profituri de zeci de mii de euro. Spre exemplu, sala Jahrhunderthalle din Frankfurt, unde a fost sustinut spectacolul cu „Traviata” din 10 ianuarie 2004, avea 1.200 de locuri, din care au fost ocupate jumatate. Preturile biletelor au fost de 69 si de 89 de euro; in medie, incasarile ar putea fi evaluate la, sa spunem, 45.000 de euro. Chiria salii, platita de agentia subcontractoare Eventa, a fost de 9.800 euro, plus 15% TVA. Cei 86 de membri ai trupei au primit o diurna de cate 12,5-30 de euro, asta insemnand pentru ziua respectiva vreo 2.500 de euro. Cazarea a fost in bungalowuri, iar asta ar mai fi putut costa 2-3 mii de euro. Calculand cu genero-zitate toate cheltuielile, este evident ca numai din spectacolul cu „Traviata” de la Jahrhunderthalle din Frankfurt au fost realizate venituri nete de 20-25.000 de euro. Turneul a constat insa in zece spectacole, la Bamberg, Karlsruhe, Stuttgart, Regensburg etc.

Scandaluri internationale

In urma celor zece spectacole au fost realizate profituri de zeci sau poate sute de mii de euro, dar la intoarcere Melinte a declarat ca teatrul nu a incasat nimic. In timp ce el facea o asemenea declaratie, iata care era reflectarea turneului in presa germana: „Escrocheria „realizata” la nivel national de agentia Walter Forster din Passau, cu ajutorul unei retele importante de subagentii locale – si cu colaborarea dlui Florin Melinte – pagubeste atat teatre serioase ca Alte Oper Frankfurt, institutii italienesti de renume (Scala din Milano – n.red.), cat si publicul tras pe sfoara, care plateste bilete scumpe pentru spectacole cu eticheta falsa”. „Eticheta falsa” insemna de fapt ca pe afisele turneului fusesera anuntate numele unor prestigiosi solisti de la Scala din Milano, a unui dirijor australian, teatrul muzical fusese transformat in „Operntheaters Galati”, iar orchestra teatrului fusese ridicata la rangul de filarmonica. Cu prilejul altui turneu in Italia, a fost prezentat ca orchestra Radioteleviziunii din Minsk, alteori ca trupa din Belarus, Burgas sau Brest. Tupeul prezentarii sub identitati false poate genera scandaluri internationale, pentru ca nu stim cat s-ar bucura autoritatile culturale de la Minsk la vestea unei asemenea tarasenii. Dar, in pofida acestor inginerii financiare si scandaluri, autoritatile galatene se fac ca nu observa prostiile lui Melinte.

Cele mai citite

ศ˜coala de Ghizi: Noua destinaศ›ie pentru profesioniศ™tii turismului din Romรขnia

Turismul romรขnesc deschide porศ›ile unei comunitฤƒศ›i a profesioniศ™tilor din acest domeniu Centrul Naลฃional de รŽnvฤƒลฃฤƒmรขnt Turistic (CNIT), aflat รฎn subordinea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului ลŸi Turismului,...

Nicolae Ciucฤƒ รฎi dฤƒ replica Elenei Lasconi: Nu dau curs unor demersuri politicianiste ศ™i neserioase

Nicolae Ciucฤƒ a anunศ›at รฎntr-un clip publicat pe Facebook cฤƒ รฎi invitฤƒ pe Elena Lasconi ศ™i pe reprezentanศ›ii USR, la sediul PNL, โ€žpentru a...

Debut pe plus la BVB, cea mai mare creศ™tere din septembrie anul trecut

Titlurile BRD, Transelectrica ศ™i Antibiotice Iaศ™i, รฎn topul tranzacศ›iilor Toลฃi indicii locali au รฎnceput sฤƒptฤƒmรขna pe plus. Indicii care includ fostele SIF-uri ลŸi Fondul Proprietatea,...
Ultima orฤƒ
Pe aceeaศ™i temฤƒ